Дори концесионерът на летищата в Бургас и Варна да е поставил условия за отстояние на едно действащо летище от друго, реално базата в Равнец си работеше 55 години на същата отдалеченост от летище Бургас. Покрай Пловдив има три военни, едно гражданско летище, които са през десет- двайсет километра едно от друго, това е въпрос на Ръководство Въздушно движение, не е проблем за провеждането на полети, отбелязва офицерът от резерва майор Георги Кръстев.
Това, което видях наскоро като снимки - цялата инфраструктура освен полосите, е разрушена. Няма укрития, сградите -всичко е в отчаяно състояние. Но най- голямото богатство на едно летище е самата писта, в случая ние имаме две. Нефтозаводът навремето даде пари да се направи нова полоса, самолетите да са с курс езерото Вая.
За мен това е създадено съоръжение, дори в една аварийна ситуация, един граждански самолет да се наложи да кацне там, независимо, че в момента няма сгради или нещо оборудвано, пилотът на военен самолет, ако му се наложи да се катапултира, ще успее да кацне, и пак се заслужава да го запазиш.
Това казва Кръстев, който работи сега към Гранична, където има 4 вертолета за търсене на мигранти. След дежурството си в понеделник, той ще отиде на сесията на Общинския съвет в Морското казино на 27.08.
След разрухата на летище Равнец, то може да се възстанови с много по- малко средства за карго полети. И тази индустриална зона, която се предвижда, пак да се построи, но да не бъде около самите писти за излитане и кацане. За това настоява и последният командир на изтребителната авиационна база Георги Георгиев.
По думите му, запази ли се изискването на Министерския съвет да не се застроява близо до полосите, оттам нататък начинанието е печелившо. Никъде в България няма гражданско или военно с две полоси, това е единственото тук. И целогодишно е благоприятно за най- много полети като климатични условия, време и дестинация.
Застрои ли се покрай пистата това и е извън норми на безопасност на всякакъв вид авиация, нито карго, нито граждански, нито военни полети. А при необходимост Равнец може да се ползва за пребазиране, ако нанесат удари по Граф Игнатиево, пистата тук я има, и оттук могат да се изпълняват бойни действия, добави Георги Кръстев.
Константин Бачийски уточни, че е изискал документи доколко „Фрапорт“ ограничава появата, концесионирането на друго летище, има ли забрана за конкурентна дейност. Един от мотивите базата досега да стои неизползваема, макар че е много добра за т.нар. ВИП авиация и малките чартърни самолетчета, беше твърдението, че концесионният договор с „Фрапорт“ не допуска разкриване на българската държава и нейни дъщерни дружества на каквото и да е друго летище на 150 км от летищата в Бургас и Варна, т.е. има забрана за конкурентна дейност.
В основния договор, в информацията, която е публична, не видях такова ограничение. Поискал съм, още не са ми предоставили, чакам някакви анекси да видя. Но дори да има, то вероятно ще е свързано с концесионирането на ново летище. Ние не е необходимо да го концесионираме. Общината първо може да е оператор. След това, ако ограничението е да няма друг оператор, може операторът да бъде Фрапорт, да оперира и двете летища. След това в основния договор пише, че няма неустойки за държавата, ако държавата наруши договора. При концесионната такса на летище Бургас, концесионерът плаща 19.8% от приходите. Ако погледнете концесионерите, които кандидатстват за летище София, там стигат до 76% от концесионното възнаграждение да се дава за държавата, т.е. нито един концесионер, не би развалил толкова изгоден договор, какъвто има в Бургас. Смятам, че има много варианти, при които можем да реализираме летище Равнец, дори и при ограничение, макар че все още такова ограничение не съм виждал.
Искането е покрай пистите да има отстояния, които са по закон, за да може да работи като летище за вбъдеще, ако е необходимо и да кацат военни самолети. Всяко едно летище е стратегически обект от националната сигурност. В тази връзка Министерският съвет е задължил общината да запази функционалността на летателните полета, които включват не само пистите, но и пистите за рулиране и допълнителна инфраструктура.
Инвестициите в жп инфраструктура по направленията от Коридор VIII София-Пловдив-Бургас и Карнобат-Синдел-Варна надхвърлят 3 млрд. лева. Това каза министърът на транспорта и съобщенията Красимира Стоянова при откриването на "Железопътен форум-2024". Размерът на средствата включва всички вече изпълнени проекти и такива, които са в..
Последната трудова борса, организирана от бургаското бюро по труда, се състоя днес. Частни, общински и държавни фирми представиха възможностите за работа при тях. Близо 300 регистрирани безработни преминаха през залата в Международния младежки център в Меден рудник, 25 са работодателите, които предлагат около 240 свободни позиции, уточни директорът..
През следващите четири години България ще може да извършва годишен улов на калкан в размер на 82,5 тона, което е с 10% повече спрямо досегашното разрешено количество. Същата квота е определена и за Румъния, като до момента двете държави имаха разрешен улов по 75 тона годишно. Това стана ясно по време на 47-ата годишна среща на Генералната комисия по..
Не е нормално държавата да не знае какво се случва в "Лукойл Нефтохим". Това каза пред БНР бившият министър на икономиката и депутат от ПП-ДБ Богдан Богданов и обясни, че това е един от най-важните стратегически активи на страната в сферата на енергийната сигурност. Министерство на енергетиката няма информация за планирана продажба на "Лукойл..
Очакванията за ръст на немските туристи по Южното Черноморие това лято не са се оправдали, но ръст са отбелязали пазари като Великобритания и Скандинавия. Това съобщи в студиото на БНР-Бургас Христина Славова от Бургаската регионалната туристическа камара. Военният конфликт в Израел не се е отразил съществено на българския туризъм, каза още тя:..
Поредица от информационни срещи с жители организират общините Болярово, Елхово и Тополовград, за да се обсъдят нуждите, предизвикателствата и възможностите за развитие на рибарските и свързаните с тях дейности в региона. Те са по съвместен проект „Учредяване на Местна инициативна рибарска група (МИРГ) Болярово-Елхово-Тополовград", финансиран от..
Дъщерната компания на "Лукойл" "Литаско" (Litasco) отрече в публикувано днес прессъобщение да води преговори за продажба на българската рафинерия "Лукойл Нефтохим Бургас" на катарско-британски консорциум. Не е имало и комуникация с руските власти по въпроса, посочват от фирмата по повод медийни публикации, включително статия на в. "Файненшъл таймс"...
Очакванията за ръст на немските туристи по Южното Черноморие това лято не са се оправдали, но ръст са отбелязали пазари като Великобритания и Скандинавия...
През следващите четири години България ще може да извършва годишен улов на калкан в размер на 82,5 тона, което е с 10% повече спрямо досегашното разрешено..
Последната трудова борса, организирана от бургаското бюро по труда, се състоя днес. Частни, общински и държавни фирми представиха възможностите за работа..