Дори концесионерът на летищата в Бургас и Варна да е поставил условия за отстояние на едно действащо летище от друго, реално базата в Равнец си работеше 55 години на същата отдалеченост от летище Бургас. Покрай Пловдив има три военни, едно гражданско летище, които са през десет- двайсет километра едно от друго, това е въпрос на Ръководство Въздушно движение, не е проблем за провеждането на полети, отбелязва офицерът от резерва майор Георги Кръстев.
Това, което видях наскоро като снимки - цялата инфраструктура освен полосите, е разрушена. Няма укрития, сградите -всичко е в отчаяно състояние. Но най- голямото богатство на едно летище е самата писта, в случая ние имаме две. Нефтозаводът навремето даде пари да се направи нова полоса, самолетите да са с курс езерото Вая.
За мен това е създадено съоръжение, дори в една аварийна ситуация, един граждански самолет да се наложи да кацне там, независимо, че в момента няма сгради или нещо оборудвано, пилотът на военен самолет, ако му се наложи да се катапултира, ще успее да кацне, и пак се заслужава да го запазиш.
Това казва Кръстев, който работи сега към Гранична, където има 4 вертолета за търсене на мигранти. След дежурството си в понеделник, той ще отиде на сесията на Общинския съвет в Морското казино на 27.08.
След разрухата на летище Равнец, то може да се възстанови с много по- малко средства за карго полети. И тази индустриална зона, която се предвижда, пак да се построи, но да не бъде около самите писти за излитане и кацане. За това настоява и последният командир на изтребителната авиационна база Георги Георгиев.
По думите му, запази ли се изискването на Министерския съвет да не се застроява близо до полосите, оттам нататък начинанието е печелившо. Никъде в България няма гражданско или военно с две полоси, това е единственото тук. И целогодишно е благоприятно за най- много полети като климатични условия, време и дестинация.
Застрои ли се покрай пистата това и е извън норми на безопасност на всякакъв вид авиация, нито карго, нито граждански, нито военни полети. А при необходимост Равнец може да се ползва за пребазиране, ако нанесат удари по Граф Игнатиево, пистата тук я има, и оттук могат да се изпълняват бойни действия, добави Георги Кръстев.
Константин Бачийски уточни, че е изискал документи доколко „Фрапорт“ ограничава появата, концесионирането на друго летище, има ли забрана за конкурентна дейност. Един от мотивите базата досега да стои неизползваема, макар че е много добра за т.нар. ВИП авиация и малките чартърни самолетчета, беше твърдението, че концесионният договор с „Фрапорт“ не допуска разкриване на българската държава и нейни дъщерни дружества на каквото и да е друго летище на 150 км от летищата в Бургас и Варна, т.е. има забрана за конкурентна дейност.
В основния договор, в информацията, която е публична, не видях такова ограничение. Поискал съм, още не са ми предоставили, чакам някакви анекси да видя. Но дори да има, то вероятно ще е свързано с концесионирането на ново летище. Ние не е необходимо да го концесионираме. Общината първо може да е оператор. След това, ако ограничението е да няма друг оператор, може операторът да бъде Фрапорт, да оперира и двете летища. След това в основния договор пише, че няма неустойки за държавата, ако държавата наруши договора. При концесионната такса на летище Бургас, концесионерът плаща 19.8% от приходите. Ако погледнете концесионерите, които кандидатстват за летище София, там стигат до 76% от концесионното възнаграждение да се дава за държавата, т.е. нито един концесионер, не би развалил толкова изгоден договор, какъвто има в Бургас. Смятам, че има много варианти, при които можем да реализираме летище Равнец, дори и при ограничение, макар че все още такова ограничение не съм виждал.
Искането е покрай пистите да има отстояния, които са по закон, за да може да работи като летище за вбъдеще, ако е необходимо и да кацат военни самолети. Всяко едно летище е стратегически обект от националната сигурност. В тази връзка Министерският съвет е задължил общината да запази функционалността на летателните полета, които включват не само пистите, но и пистите за рулиране и допълнителна инфраструктура.
В понеделник започва ремонт на 10-километров участък от републиканския път III-208 между град Айтос и село Ябълчево. При изпълнението на ремонтните дейности не се предвижда пълно спиране на трафика, уточняват от агенция "Пътна инфраструктура". Движението ще се осъществява поетапно в една лента и ще се регулира с пътни знаци и сигналисти. При..
Повечето основни хранителни стоки, както и плодовете и зеленчуците поскъпват на борсите у нас и през тази седмица. Това показват данните от седмичния бюлетин на Държавната комисия по стоковите борси и тържищата. Спрямо предходната седмица се отчита спад в цената на сиренето, яйцата, олиото и маслото. Пилешкото месо поскъпва с по-малко от процент до..
Плаж Бутамята в село Синеморец получи признанието “Син Флаг”. Три бургаски пристанища със „Син флаг“ С тридесет награди ще бъде отличено Българското черноморско крайбрежие през идния сезон, съобщиха от Българското движение "Син флаг". От тях 25 са за плажове, а 5 са за пристанища. 22 български плажа и 1 яхтено пристанище..
Стефан Георгиев е новият председател на Бургаската регионална туристическа камара. Решението е взето на г одишното отчетно-изборно събрание на БРТК. Решено е Управителния съвет да се състои от 11 души. Новоизбраният Управителен съвет включва широк спектър от професионалисти в сферата на туризма с дългогодишен опит. Това са: Деница Колева,..
Специализираният в почивки в България туроператор Balkan Holidays Ltd преустановява дейността си на пазара във Великобритания, считано от 24 април, съобщава TravelWeekly. Туроператорът е публикувал официално съобщение в сайта си и в своята фейсбук страница, информира Bgtourism.bg. Клиентите, които в момента са на почивка с Balkan Holidays, няма..
"Една трета от хотелиерите у нас предвиждат малко повишение на цените за летния сезон. То ще бъде в рамките на десетина процента. Около 25% въобще няма да ги вдигат". Това съобщи пред БНР Георги Дучев, изпълнителен директор на Българската асоциация на професионалистите в мениджмънта на хотели. "При определени хотели може да има ръст от 20-30%. Най-вече..
Пристанищата в "Сарафово", "Крайморие" и Ченгене скеле са удостоени с престижната еко награда „Син флаг“. Наградата "Син флаг" е от съществено значение за екологичната устойчивост на българското черноморско крайбрежие, за повишаване на репутацията на отличените дестинации и безспорния икономически ефект, който носи за тях...
Повечето основни хранителни стоки, както и плодовете и зеленчуците поскъпват на борсите у нас и през тази седмица. Това показват данните от седмичния..
В понеделник започва ремонт на 10-километров участък от републиканския път III-208 между град Айтос и село Ябълчево. При изпълнението на ремонтните..