Размер на шрифта
Българско национално радио © 2025 Всички права са запазени

Ася Пеева: Българите все по-често избират да почиват в страната

Ася Пеева
Снимка: ПП ГЕРБ

Ръст от 2,2% или над 9 000 000 реализирани нощувки на български граждани за 2018 г. отчитат данните на НСИ. Това е довело и до положителната тенденция за увеличение в приходите с 7,8% или над 370 млн. лв. от нощувки на българи у нас. Тази информация бе обявена от министъра на туризма Николина Ангелкова след въпрос от народния представител от ГЕРБ Ася Пеева. Тя поиска информация какви мерки и насърчителни кампании е предприело ресорното министерство за привличане и насърчаване на българския турист, който да избере да почива в страната си, съобщиха от пресцентъра на партията.

Бургаският депутат посочи, че страната ни вече е с утвърден позитивен имидж чрез постоянните маркетингови кампании на останалите пазари. „Постоянно изнесените данни на Министерството на туризма показват, че реклама е един от основните действащи методи за максимално привличане на чуждестранни туристи. Средствата от тях влизат по най-бързия начин в търговския оборот“, поясни от трибуната Пеева.

Министър Ангелкова коментира, че се работи за максимално популяризиране на възможностите за качествена и разнообразна почивка у нас. През 2019 г. е стартирала кампания на Министерството на туризма за година, насърчаваща вътрешните пътувания. Така се цели опознаване на по-малко известни дестинации и развитие на регионите. Изготвя се специализиран календар на събития извън заложените в Националната програма за туристическа реклама.

„Предвидили сме и различни дискусии, най-добър наш партньор ще бъдат кметовете, които споделят добрите си практики за привличането на туристи. Трябва да се обединят усилията на всички на фона на силната външна конкуренция на пазара. Кампанията „Неочаквана ваканция“ ще се проведе в периода март-май 2019, досега след две проведени издания, се отчита повишение на интереса и на реализираните нощувки извън традиционните зимни и летни месеци“, поясни Ангелкова.

Сред най-всеобхватните маркетингови кампании е концепцията за туристическо райониране, като 7 от 9 организации вече функционират в райони, където може да се използва европейско финансиране. Ключов фактор е изготвянето на 8 културно-исторически маршрута, обогатени с винено-кулинарни и СПА направления. Те обхващат над 100 общини.




Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!
Новините в развитие можете да следите и в нашата Facebook страница, както и в Twitter. Последвайте ни и в Instagram и YouTube за различния поглед на събитията от деня.
ВИЖТЕ ОЩЕ

Приемаме в България еврото и какво...? БНБ с отговорите на десетки важни въпроси

Българската народна банка (БНБ) отговори на десетки въпроси, свързани с еврото, превалутирането на лева и функциите на централната банка след влизането в еврозоната. БНБ подчерта, че официалният валутен курс на лева към еврото е неотменимо фиксираният валутен курс от 1,95583 лв. за 1 евро . С оглед на това, превалутирането от левове в..

публикувано на 25.02.25 в 19:00

Среща с работодатели в сферата на туризма организира бюрото по труда в Бургас

Дирекция „Бюро по труда“ – Бургас организира "Среща с работодатели" в сферата на туризма, хотелиерството и ресторантьорството. Трудовата борса ще се проведе на 12 март 2025 г. от 10:00 часа в сградата на ДНА в град Бургас, ул. „Христо Ботев“ № 48. Събитието ще предостави възможност за запознаване с дейността на водещи компании в бранша,..

публикувано на 25.02.25 в 16:00

Община Бургас иска от държавата терен за буферен паркинг в промишлена зона „Север"

Община Бургас ще поиска от държавата терен в промишлена зона „Север“, за да изгради буферен паркинг за тежкотоварни автомобили. Промишлената зона е изключително развита, там има много складове и бази на фирми и предприятия, но липсват обособени зони за престой на тежкотоварните автомобили. Затова Община Бургас търси..

публикувано на 25.02.25 в 13:08

Морски общини се включиха в туристическите изложения в Букурещ и Будапеща

България се представи в международните изложения   TTR в Букурещ и Travel+ 2025 в Будапеща, които са сред най-важните туристически събития в региона и събират новите предложения от туристически агенции, туроператори, хотели, курорти и доставчици на  услуги. Изложението TTR  в Румъния  се организира за 51-ви път. България  участва в..

публикувано на 25.02.25 в 12:04
Васил Атанасов, директор на Летище Бургас

Три самолета на българска авиокомпания ще летят от Бургас

През март тази година предстои ремонт на настилката на пистата на летището в Бургас. Това няма да се отрази на трафика, посочи директорът на аеропорта Васил Атанасов. Припомняме, че цялостен ремонт на пистата ще бъде направен през зимния сезон на тази и началото на следващата година: „Този цялостен ремонт е нужен, защото може би..

публикувано на 25.02.25 в 10:30

Призив за нов бойкот - на търговските вериги и на банките

Нов бойкот на търговските вериги, който този път да обхване и банките, предвиждат на 27 февруари организаторите, които вече два пъти изразиха недоволството си срещу високите цени на хранителните стоки. Те призоваха този четвъртък, освен да бойкотират хипермаркетите, хората да не плащат с банкови карти. Този път, освен големите хранителни магазини,..

публикувано на 24.02.25 в 14:30

Социалните партньори не постигнаха консенсус за бюджета на ДОО

Управителят на Националния осигурителен институт Ивайло Иванов потвърди, че бюджетът на Държавното обществено осигуряване за тази година е разработен при допускане, че пенсиите ще бъдат осъвременени по швейцарското правило от 1 юли. Пред Националния съвет за тристранно сътрудничество Иванов отбеляза, че за пенсии тази година ще бъдат изплатени над 24..

публикувано на 24.02.25 в 12:30