Той има повече от 20 години опит в планинарството и екстремния сноуборд и е сред пионерите в този спорт в България. През 2016 година изкачва и спуска със сноуборд най-високия връх на Близкия изток - Дамаванд (5671 м) в Иран, а миналата година направи първото българско сноуборд спускане от над 7000 метра - от връх Ленин в Киргизстан.
Голямата цел на Владимир Павлов сега е да изкачи осемхилядника Шиша Пангма без допълнителен кислород. Очаква да замине в края на август, през септември да се аклиматизира и да изкачи върха най-късно в началото на октомври. Ще се движи с комерсиална експедиция, в свръзка с въжета, но вероятно за спускането ще бъде сам.
Освен традиционния багаж за изкачване от алпинист, Павлов ще носи и борд, който тежи над 5 килограма. Тъй като обувките му са за каране на сноуборд, се е наложило да ги приспособи, за да може и да катери с тях. Остава да намери и спонсори - около 17 хиляди евро - нещо проблематично след трагедията с алпиниста Боян Петров.
„След трагедията с Боян този връх е доста деликатна тема за планинарските среди, а и за българското общество като цяло. Аз съм го избрал много преди това. Това е мой план, който съм обявил още миналата година. Дори с Боян сме го обсъждали. Той и снимки трябваше да донесе оттам - за съжаление няма никога да стигнат до мен...“, разказа Павлов в предаването „Хоризонт до обед“.
Той не се чувства разколебан след изчезването на Боян под Шиша Пангма.
„Те просто си казват: "Ето, един голям алпинист си отиде. Ти къде си тръгнал с тази дъска?“, но моят подход няма много общо с този на Боян. Той атакува солово и се движи сам, а аз ще бъда постоянно в група“, каза Павлов.
„С годините човек иска все повече и повече, както във всеки друг аспект на живота. Но без да рискува, човек няма как да успее. Такива неща ти показват, че реално в света няма граници, а ние сами си ги поставяме“, посочи Владимир Павлов.
Желаещите да подкрепят първото БГ сноуборд спускане от над 8000 могат да посетят сайта на кампанията му за събиране на средства.
Цялото интервю е в звуковия файл.
Две машини за асфалтирани са изгорели рано тази сутрин, собственост на частната фирма, осъществяваща ремонтни дейности в пътната отсечка. Те са се намирали в района на светофара на "Капчето". От пожара малкия валяк е напълно унищожен, а са нанесени материални щети по големия валяк. Това потвърди за БНР Бургас началникът на регионалната служба „Пожарна..