Европейската комисия поиска от България да съгласува всичките си национални разпоредби с Европейското законодателство за безопасността на железопътния транспорт. Страната ни има 2 месеца да направи това, в противен случай комисията може да внесе иск срещу България в Съда на Европейския съюз.
Според директивата за безопасност на жп транспорта, страните-членки трябва да създадат независим орган по безопасност, както и такъв за разследване на инциденти. Документът изисква също отговорностите по безопасността да бъдат разпределени между различни органи в сектора така, че да не се припокриват. До този момент България не е успяла да осигури независимост на разследващия орган, както и да му даде достатъчно ресурси, заключават от Комисията.
И още едно решение на еврокомисията с днешна дата – тя настоява България, заедно с още осем страни изцяло да приложи европейското законодателство при разгръщането на инфраструктура за алтернативни горива. Комисията очаква България и останалите държави да дадат пълна информация какви мерки ще предприемат, за да приложат директивата за изграждането на такава инфраструктура в националните законодателства, иначе би могла да заведе иск срещу тях в Съда на ЕС.
Две машини за асфалтирани са изгорели рано тази сутрин, собственост на частната фирма, осъществяваща ремонтни дейности в пътната отсечка. Те са се намирали в района на светофара на "Капчето". От пожара малкия валяк е напълно унищожен, а са нанесени материални щети по големия валяк. Това потвърди за БНР Бургас началникът на регионалната служба „Пожарна..