Мярката е с цел да помогне на родителите да се върнат по-бързо на работа. Право да подават заявление имат право майки и бащи на деца до петгодишна възраст, които не са записани в детски заведения. Родители, които към момента на кандидатстване не работят трябва да започнат отново или да се регистрират като самоосигуряващи се, а детегледачът може да полага грижа за детето до 18 месеца.
Бюрото по труда ще извършва подбор сред регистрираните хора, които ще бъдат насочени за одобрение от родителите.ще има възможност за избор да се провеждат повече интервюта, за да се избере най-подходящия кандидат, добави бургаският депутат от ГЕРБ Дияна Йорданова:
"Не е задължително този човек да бъде член от семейството – баба или дядо, може да бъде близък, приятел, роднина, ако щете съсед. Но не пречи бабата или дядото също да се заявят, за да могат да получават това възнаграждение.те така или иначе помагат за отглеждане на малките деца."
Общият размер на безвъзмедната финансова помощ по проекта е 20 милиона лева. Срокът за приема на заявления е до 31-ви октомври или до изчерпване на финансовия ресурс по проекта.
Очакванията са, че средствата ще стигнат за около 1 500 родители в страната.
Чуйте в звуковия файл подробности от Диана Йорданова.Център за еврейско-българско сътрудничество /ЦЕБС/ Алеф представи цялостната си дейност и инициативи на международна конференция в Берлин. На нея са присъствали европейски и световни лидери в борбата с антисемитизма. С многобройните си и разнообразни обществени инициативи, сдружението е разпознато от национални и международни институции като ярък и..
Зимната обстановка в община Средец остава усложнена. На места снежната покривка достигна 40 см. Главните пътни артерии в града и населените места в общината са почистени и проходими при зимни условия. Няма населени места без електрозахранване и водоснабдяване. Осигурен е достъпа до всички обществени сгради и учреждения. Фирмата,..
Бойкотът за пазарене във веригите днес в Сливен днес имаше по-малък отклик от първи път миналата седмица, показа репортерска проверка в пиковия обеден час. Една част от пазаруващите коментираха, че подкрепят бойкота, но за днес не са разбрали, че е обявен такъв, останалите обявиха, че пазарят по неотложност. Вторият бойкот на хранителните вериги бе..
По чудо се разминахме без жертви, но не можем да допуснем повече бездействие при ситуации, които застрашават живота и безопасността на нашите жители и пътуващите в участъка Аркутино – Приморско – Китен. Това заяви кметът на Приморско Иван Гайков и призова за бързи, адекватни и координирани мерки заради изпитанията на които за пореден път са..
Младежи разказват истински истории в борбата срещу наркоманиите в конкурса „Изкуство против дрогата“. Започна 12-то издание на Международната литературна надпревара, която се организира през година под егидата на Областния управител на област Бургас. Целта е превенция на употребата на психоактивни вещества и развитието на наркотични зависимости..
Вторият ден, обявен за бойкот на пазаруването в хипермаркетите, както и минусовите температури не опразниха магазините в Ямбол. Клиентите са по- малко в сравнение с другите делнични дни, повечето от тях знаят за протеста, но не вярват, че цените в магазините ще паднат. „Показваме, че сме съпричастни, обаче мисля, че големите вериги няма да направят..
От -13 до -5 градуса е минималната температура в региона. Движението на автомобили в Бургаска област се осъществява при зимни условия . Всички пътни участъци са обработени срещу обледяване, налична техника и в момента е на места и продължава работата по почистване на заснежени и заледени участъци, съобщи за БНР Бургас Областно пътно управление...
Опит за измама с името на общинския превозвач „Бургасбус“. Фалшива страница във фейсбук публикува реклами, които обещават на бургазлии карти за..
Към 17 часа е възстановено движението по път I-9 Варна – Бургас в района проход „Приморски“ за МПС до 12 тона. Към 14 часа е възстановено движението..
Обстановката на територията на община Бургас е нормална. Всички пътища са отворени и проходими при зимни условия, съобщават от Общината...