Научни изследвания доказват, че този модел води до по-малко травматизъм и смърт при майки и бебета. В България бебетата, които загиват около раждането и до месец след него, са два пъти повече на брой родени деца, от средното за Европейския съюз, и вие трябва да потърсите причините за това, коментира Марви Олинен, президент на Европейската акушерска асоциация и професор в Кралския колеж по акушерство във Великобритания:
Няма смисъл от данните и статистиката, ако няма анализ, защо цифрите са толкова високи, защото не е само един фактор, трябва да се проследи , дали има разлики в процентите, съответно в качеството на грижа в различните региони, има ли значение от какъв специалист се оказва тази грижа, или факторите са външни - например, имате висок процент преждевременни раждания. Една от причините за преждевременно раждане е тютюнопушенето, а тук има много млади момичета и жени, които пушат. Причината за това също може да бъде, че бъдещата майка е под стрес или, че се храни неправилно. Така че - цифрите не са всичко. По-важно е да изследвате какво води до тях.
Марви Олинен коментира още, че акушерките в България получават много добро образование, което обаче не могат да приложат в практиката си заради устройството на здравната система:
В ЕС има много категорична директива за професионалната квалификация, която изисква акушерките да бъдат обучавани на определено ниво и когато завършат образованието си, нормално е да се заемат с ролята си. Смятам, че целта ви тук е свързана с невъзможността на акушерките да работят самостоятелно, както в системата по принцип, така и в болниците в частност. За много европейски страни това би било много странен феномен. Защо подготвяте високо образовани специалисти и не им позволявате да влязат в ролята си?
В повечето европейски държави акушерките имат право самостоятелно да наблюдават неусложнена бременост, да водят неусложнено раждане и да назначават, и изпълняват всички изследвания и дейности в този процес, обясни Марви Олинен.
Две машини за асфалтирани са изгорели рано тази сутрин, собственост на частната фирма, осъществяваща ремонтни дейности в пътната отсечка. Те са се намирали в района на светофара на "Капчето". От пожара малкия валяк е напълно унищожен, а са нанесени материални щети по големия валяк. Това потвърди за БНР Бургас началникът на регионалната служба „Пожарна..