Парламенти на 11 държави от Централна и Източна Европа се опитват да блокират законопроект на Брюксел за командированите работници в ЕС. Българското Народно събрание също участва в задействането на механизма за „жълт картон“ срещу директивата, предложена от ЕК.
Реформата на правилата за изпращане да служители в чужбина ще се забави неопределено време, след като 11 парламента задействаха за трети път в новата история на ЕС процедура срещу предложен от Брюксел законопроект.
Почти 2 милиона души годишно са изпращани в командировка от работодателя си в други страни за определен период от време. Германия, Франция и Белгия са трите най-привлекателни държави членки, а поляците са сред първите, по брой командировани. По-богатите страни се оплакват, че в някои сектори като строителството, работните места се заемат от чужденци в нелоялна конкуренция.
Еврокомисията също смята, че източноевропейците правят социален дъмпинг, тъй като не получават същите заплати и осигуровки, както техните колеги в богатите западни страни. Освен това разходите за социална защита и условия на труд не са еднакви. Затова Брюксел иска да задължи фирмите-работодатели за плащат по-високи трудови възнаграждения за времето на командироване.
Желанието да бъде въведено равно заплащане за извършването на един и същи труд на едно и също място не може да бъде постигнато по административен път, а следва да почива на икономическа логика, смята българското Народно събрание в становище изпратено до Комисията, Съвета и Европарламента.
Промените в евро-директивата трябва да се гласуват от 28-те социални министри, както и от Европейския парламент. Първо обаче Комисията трябва да отговори мотивирано на възраженията на 11-те законодателни събрания.
Няма определен срок, който задължава Комисията да реши дали да преразгледа предложението си, каза говорителят Кристиан Виганд. Смятаме, че то е добре балансирано. Мненията са различни в различните държави, но в интерес на всички е правилата да са ясни, честни и да се прилагат на място.“
Процедурата за „жълт картон“ не може юридически да принуди комисията да оттегли законодателството, но може да го забави.
Две машини за асфалтирани са изгорели рано тази сутрин, собственост на частната фирма, осъществяваща ремонтни дейности в пътната отсечка. Те са се намирали в района на светофара на "Капчето". От пожара малкия валяк е напълно унищожен, а са нанесени материални щети по големия валяк. Това потвърди за БНР Бургас началникът на регионалната служба „Пожарна..