Размер на шрифта
Българско национално радио © 2024 Всички права са запазени

"Гише на пътника" помага на пътуващите на летище София

Снимка: www.sofia-airport.bg
Комисията за защита на потребителите отвори "Гише на пътника" на Терминал 2 на летище София. В рамките на няколко часа хората имаха възможност да получат подробна информация за правата си при пътуване в Европейския съюз. Всяка година в началото на юли, Европейският потребителски център и Комисията за защита на потребителите отварят информационни гишета, за да запознаят пътниците с правата им по време на пътуване, настаняване и пазаруване. Хората могат да се консултират за отменени и забавени полети или за загубен багаж. Могат дори да подадат жалба на място, обясни Ива Боцева, един от консултантите на потребителския център.

Те са с идеята, в началото на летните почивки, да можем да предупредим повечето пътуващи или прибиращи се хора, които са на работа в чужбина, или отиват на почивка,  да знаят своите права в случай на транспортно произшествие.

 За четири часа, повече от десет души са потърсили консултантите, посочи Игнат Арсенов, директор на Европейския потребителски център у нас.

"За днес, тези които са се обърнали, са предимно с проблеми с багажи и една малка част от тези 15 човека, бяха с проблеми от самия полет, който е забавен. Хората рядко идват на гишето. На повечето хора ние даваме информация на входа на самото летище, където им даваме брошури, които да четат. Нашата цел не е да ги забавяме, а на спокойствие в самолета да я прочета и да видят какви са им правата и как да ги защитят.

Проверката ни показва, че пътниците знаят какво да правят при евентуален проблем.

Има определени права в определена ситуация. Например, ако не се състои полет или са в друга държава и не се състои полет авиокомпанията е длъжна да осигури хотел и след това да възстанови определени разходи. Като всичко това е в рамките на определен лимит.

Случвало ми се е вече. Отидох на специално гише. Обясних случая. Лошото е, че вече все повече, компаниите се опитват да свалят от себе си отговорността и не е много лесно да си защитиш правата.


"Гише на пътника" ще бъде отворено на 6-ти юли във фоайето на Централната автогара в столицата между 7.30 и 12 часа.




Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!
Новините в развитие можете да следите и в нашата Facebook страница, както и в Twitter. Последвайте ни и в Instagram и YouTube за различния поглед на събитията от деня.
ВИЖТЕ ОЩЕ

Два валяка са били опожарени на бул. "Захари Стоянов"

Две машини за асфалтирани са изгорели рано тази сутрин, собственост на частната фирма, осъществяваща ремонтни дейности в пътната отсечка. Те са се намирали в района на светофара на "Капчето". От пожара малкия валяк е напълно унищожен, а са нанесени материални щети по големия валяк. Това потвърди за БНР Бургас началникът на регионалната служба „Пожарна..

публикувано на 09.05.19 в 09:44