Размер на шрифта
Българско национално радио © 2024 Всички права са запазени

Емилия Ковачева е работила редовно близо два пъти по-дълго от позволеното

Снимка: БГНЕС / Снимка: БГНЕС

Арестуваната акушерка Емилия Ковачева системо е работила почти два пъти по-дълго от позволеното от закона. Това е установила проверката на Агенция "Медицински одит" след побоя на новороденото в болница "Софиямед". 

Окончателния доклад все още не е готов, но вече е ясно, че болницата ще бъде санкционирана за редица нарушения. Категорично е заключението, че медицинският стандарт по неонатология е бил нарушен. Персоналът е работел без задължителните по закон застраховки, без задължителни профилактични прегледи и оценка на риска, а извънредният труд не е бил само при провинилата се акушерка, обяви пред "Хоризонт" директорът на агенцията проф. Златица Петрова: 

Има и други такива в състава на неонатологичното отделение, което не отговаря на нивото на компетентност, дадено на самата клиника и на самото отделение по неонатология. Имам предвид, че човешките ресурси не отговарят на изискванията. Специално госпожа Ковачева, нейното натоварване средно месечно, от месец януари до края на април, е горе-долу около 260 часа.

Проф. Петрова допълни, че Медицинският одит може да наложи само административни санкции. На база техния доклад обаче Министерството на здравеопазването може да вземе допълнителни мерки.




Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!
Новините в развитие можете да следите и в нашата Facebook страница, както и в Twitter. Последвайте ни и в Instagram и YouTube за различния поглед на събитията от деня.
ВИЖТЕ ОЩЕ

Два валяка са били опожарени на бул. "Захари Стоянов"

Две машини за асфалтирани са изгорели рано тази сутрин, собственост на частната фирма, осъществяваща ремонтни дейности в пътната отсечка. Те са се намирали в района на светофара на "Капчето". От пожара малкия валяк е напълно унищожен, а са нанесени материални щети по големия валяк. Това потвърди за БНР Бургас началникът на регионалната служба „Пожарна..

публикувано на 09.05.19 в 09:44