Министерството на здравеопазването не очаква трусове в болниците заради условието да харчат не повече от 90% от бюджетите си за миналата година. Това съобщи пред "Хоризонт" заместник-министърът на здравеопазването д-р Ваньо Шарков. При нужда лечебниците ще формират листи на чакащите по правила, одобрени още през 2011-а година.
Догодина този процес допълнително ще се усъвършенства чрез въвеждането на спешен, базов и допълнителен пакет на здравната помощ.
Листи на чакащите може и да има тази година, но това не е нещо ново. Регламентът кога и по какви причини да се създават листи на чакащите е разписан още през 2011-а година, обясни заместник-министър Ваньо Шарков:
Пациенти, които са с животозастрашаващи състояние. Пациенти, чиито заболявания попадат в групата на социално-значимите или тези, които предизвикват най-голяма смъртност, не могат да бъдат в листата на чакащите. От друга страна, един пациент, който е с херния, която обаче не е заклещена херния, няма необходимост от спешно лечение. Понякога такива пациенти сами отлагат своето лечение, като казват, че ще се оперират малко по-късно, защото не е спешно.
Заболяванията, които догодина ще попаднат в допълнителния здравен пакет, ще се лекуват и по Здравна каса. Хората с допълнителна застраховка обаче ще могат да се лекуват с предимство, докато тези, които разчитат само на осигуровките към държавата, ще трябва да чакат.
Ако пациентът е в листата на чакащите или лечебното заведение има необходимия ресурс в рамките на съответния месец да поеме пациента, той ще ползва единствено това, което плаща към НЗОК. Ако пациентът иска да мине по-бързо, тогава вече той трябва да плати допълнително в доброволно здравноосигурително дружество, каза още д-р Ваньо Шарков.
Две машини за асфалтирани са изгорели рано тази сутрин, собственост на частната фирма, осъществяваща ремонтни дейности в пътната отсечка. Те са се намирали в района на светофара на "Капчето". От пожара малкия валяк е напълно унищожен, а са нанесени материални щети по големия валяк. Това потвърди за БНР Бургас началникът на регионалната служба „Пожарна..