Европейската комисия придвижва на следващ етап – последно предупреждение, три наказателни процедури срещу България. Две от тях са свързани с транспорта, третата – със здравеопазването.
България не е въвела в националното си законодателство европейските правила за безопасност на железопътния транспорт. Те предвиждат общ подход при изискванията за безопасност, управлението на инфраструктурата и на движението, отговорностите на железопътните предприятия и начина, по който те си взаимодействат. Проблемът у нас е с правното определение на тези предприятия, сертификатите за безопасност и независимостта на разследващия орган, обясняват от Комисията. Наказателната процедура срещу България по този повод е от юни 2013-а. Ако днешното предупреждение не даде резултат до 2 месеца, случаят може да бъде внесен в Европейския съд.
Това важи и за друга от наказателните процедури, която отива на следващ етап – тя е за неприлагане на новите правила за издаване на свидетелства за управление на превозни средства. С тях бяха въведени нови категории шофьорски книжки, беше уеднаквен срокът им на валидност, беше създадена и мрежа за обмен на данни между отделните страни-членки – България и още 17 от тях обаче все още не изпълняват въпросните изисквания.
Невъведени в националното ни законодателство европейски норми са повод и за третото отправено днес последно предупреждение – с него Комисията настоява България да я уведоми какво е предприела във връзка с директивата за вредителите, става дума за конкретен вредител по царевичните култури.
Две машини за асфалтирани са изгорели рано тази сутрин, собственост на частната фирма, осъществяваща ремонтни дейности в пътната отсечка. Те са се намирали в района на светофара на "Капчето". От пожара малкия валяк е напълно унищожен, а са нанесени материални щети по големия валяк. Това потвърди за БНР Бургас началникът на регионалната служба „Пожарна..