Колекционерът изследовател Методи Панайотов от кюстендилското село Бараково набира средства, за да ремонтира парния локомотив, движил се преди закриването на теснолинейката за Рилския манастир. За възстановяването на машината, която сега се съхранява в жп депото в Дупница, са необходими 50 хиляди лева.
Панайотов, който е преподавател в Художествената академия, е договорил с Национална компания "Железопътна инфраструктура" ремонтът на локомотива да бъде извършен в София. Сумата за това обаче е непосилна за мъжа, който е категоричен, че няма да се откаже от идеята си. Затова разчита и на спомоществователи от фондация "Рилска железница". Има възможност за закупуване и на нов локомотив от същия тип, например от Полша, но подобна покупка струва още по-скъпо - 80 хиляди евро.
От известно време Методи Панайотов работи активно за възстановяването на автентична влакова композиция от локомотив и седем вагона, която е пътувала по линията за най-големия манастир у нас. Той вече е успял да достави доста от елементите за нея. Дължината на релсовия път, който ще бъде монтиран и по който тя ще се движи, е към 700 метра.
Панайотов каза, че бъдещият музеен комплекс с железницата край село Бараково, ще бъде открит за посетители и там ще се организират изяви.
Композиция от автентичен локомотив и 7 вагона от действалата до 1960-а година железница до Рилския манастир, ще бъде възстановена до една от спирките на закритото трасе - село Бараково. Това съобщи Методи Панайотов , създал уникална музейна сбирка за..
Две машини за асфалтирани са изгорели рано тази сутрин, собственост на частната фирма, осъществяваща ремонтни дейности в пътната отсечка. Те са се намирали в района на светофара на "Капчето". От пожара малкия валяк е напълно унищожен, а са нанесени..