Д-р Пламен Димитров, психолог и изследовател, представи задълбочен поглед към профила на негласуващите български граждани. Според тематично и многопластово изследване, проведено от екип психолози сред над 1200 души, една четвърт от негласуващите са успешни и социално активни личности. Какво ги отблъсква и какви са възможностите за мобилизиране на тази ключова група?
Изследването променя общоприетите представи за негласуващите в България. Според резултатите, тази група не е съставена от апатични и незаинтересовани граждани.
“Напротив, те са активни, интелигентни и социално ангажирани личности. Основната причина да се дистанцират от изборния процес е липсата на доверие и усещането за липса на адекватно политическо представителство.”, каза д-р Димитров.
Основни подгрупи на негласуващите:
Успешни професионалисти с постижения – хора, които са утвърдени в различни професионални области и поддържат висок стандарт на живот.
Социално отговорни личности – граждани, които се включват в обществени инициативи и проекти.
„Гневни“ критици – информирани, но недоволни граждани, които отказват да подкрепят когото и да е заради високи очаквания и разочарование от настоящата политика.
Пасивни и емоционално изчерпани – хора с по-нисък социално-икономически статус и често с лични или здравословни предизвикателства.
Според д-р Димитров, политиците трябва да променят подхода си и да създадат по-искрен и директен диалог с тези групи, ако искат да спечелят доверието им.
На 21 ноември православната църква отбелязва празника Въведение Богородично, а в българския народен календар е отреден за Ден на християнското семейство. Ден, в който напомняме за важността на семейството като основна ценност, обединена около вярата, обичта и добротата. По повод днешния празник вече от няколко години екипът на детска градина..
В Деня на християнското семейство четвъртокласници от Трето основно училище „Димитър Талев“ гостуваха в ефира на Радио Благоевград . Възпитаниците на Николай Михов – преподавател по религия в учебното заведение, разказаха за историята на празника и посланията, които той носи. „Изключително лесно се преподава религия на малки деца, защото, за щастие,..
През последните години политическото говорене у нас става все по-неслушаемо, защото отдавна вече медийните аудитории и публиката го възприемат като демагогско, лъжливо, като послания, на които не може да се вярва. Това означава, че една от най-важните тенденции по отношение на говора на политиците е, че фактите и логиката са изместени от стила на..
На 20 ноември повече от 140 държави отбелязват 25-ия Световен ден на Географските информационни системи (ГИС). У нас националното събитие е международната конференция „Обединени в ГИС решенията създаваме по-добро бъдеще“, която дава възможност да се научи всичко най-ново от света на Географските информационни системи и тяхното приложение...
Хората забравихме какво е да се радваме на цветовете, защото самите ние станахме едни такива безцветни, апатични и навъсени. Защото все някой ни е крив пред погледа, защото вместо да се усмихнем на вятъра в косите ние се дразним, че ни се е развалила прическата. Ей такива работи, хлапе... Добре, че не ги разбираш. И ако утре или след време някой..
Планините в България издават албум всеки ден. Време е да подкрепим техните артисти. С това послание кампанията на WWF „Абонирай се за природата“ ни призовава да вдигнем за миг очи от виртуалния свят и да обърнем внимание на живата планета, която ни заобикаля. Нейните артисти нямат почивен ден, но въпреки това изпълненията им сякаш остават..
Природозащитната организация WWF България постави началото на своята кампания „Абонирай се за природата“. С любопитна заигравка с някои от популярните стрийминг платформи и хитови сериали, WWF отправя посланието, че изчезването на дивата природа не е кино. То се случва в нашия живот и всички ние участваме в него с ежедневните ни решения...