Младите хора, особено студентите в България гледат американски филми, слушат американска музика, носят американски брандове, ползват телефони, разработени от американски компании. Със сигурност всички сме чували безброй разкази на хора, които са били в Америка или имат близки, които живеят в там. А каква е срещата лице в лице с американската мечта? „САЩ е на една ръка разстояние, ако си студент!“, това е слоганът на компаниите, които предлагат заминаване на студентска бригада.
В допълнение към полезното практикуване на английски език, участниците имат шанса да придобият трудов опит в различни области е другото предложение, както и да пътуват един месец след приключване на работата. Но дали наистина е така?
В деня на президентските избори в Северна Америка се срещнах със студентката Зоя Шапкова от Благоевград, която за втора поредна година участва в студентска бригада. И нейната история не е по-различна от на повечето млади хора. От дете искала да посети САЩ, а причината била, че баба й и дядо й от години работили в Чикаго, но семейството на нейните родители не могло да замине. След като се пенсионирали бабата и дядото се прибрали в България, но мечтата на Зоя, да замине за САЩ остава. В първата година на ученето й в специалност „Национална сигурност“ все още била пандемията и не могла да замине, но на следващата година успяла. След шокът от промяната на обстановката бързо се вписала в младежката работна атмосфера. Повлияна от многото нови неща и финансовата независимост, била на крачка да остане там. Но това лято, вече по-голяма осъзнала нещата, разбира че САЩ не е нейното място за няколко месеца да изкараш пари, но не и да живееш там. Различни били и нагласите тази година, в обществото се чувствало една несигурност в бъдещето. Работодателите със среден бизнес се страхували за това, че може да има сериозни промени в икономиката и как ще продължат живота си. Все неща, които обърнали представите й за Америка. Животът там има и положителни и отрицателни страни, пътуванията си до Хавай Зоя винаги ще помни, но засега иска да завърши образованието си тук в Благоевград и да остане в България.
Още за впечатленията си от Америка, нагласите в тамошното общество, начина на живот и още чуйте в следващия разговор.
На 21 ноември православната църква отбелязва празника Въведение Богородично, а в българския народен календар е отреден за Ден на християнското семейство. Ден, в който напомняме за важността на семейството като основна ценност, обединена около вярата, обичта и добротата. По повод днешния празник вече от няколко години екипът на детска градина..
В Деня на християнското семейство четвъртокласници от Трето основно училище „Димитър Талев“ гостуваха в ефира на Радио Благоевград . Възпитаниците на Николай Михов – преподавател по религия в учебното заведение, разказаха за историята на празника и посланията, които той носи. „Изключително лесно се преподава религия на малки деца, защото, за щастие,..
През последните години политическото говорене у нас става все по-неслушаемо, защото отдавна вече медийните аудитории и публиката го възприемат като демагогско, лъжливо, като послания, на които не може да се вярва. Това означава, че една от най-важните тенденции по отношение на говора на политиците е, че фактите и логиката са изместени от стила на..
На 20 ноември повече от 140 държави отбелязват 25-ия Световен ден на Географските информационни системи (ГИС). У нас националното събитие е международната конференция „Обединени в ГИС решенията създаваме по-добро бъдеще“, която дава възможност да се научи всичко най-ново от света на Географските информационни системи и тяхното приложение...
Хората забравихме какво е да се радваме на цветовете, защото самите ние станахме едни такива безцветни, апатични и навъсени. Защото все някой ни е крив пред погледа, защото вместо да се усмихнем на вятъра в косите ние се дразним, че ни се е развалила прическата. Ей такива работи, хлапе... Добре, че не ги разбираш. И ако утре или след време някой..
Планините в България издават албум всеки ден. Време е да подкрепим техните артисти. С това послание кампанията на WWF „Абонирай се за природата“ ни призовава да вдигнем за миг очи от виртуалния свят и да обърнем внимание на живата планета, която ни заобикаля. Нейните артисти нямат почивен ден, но въпреки това изпълненията им сякаш остават..
Природозащитната организация WWF България постави началото на своята кампания „Абонирай се за природата“. С любопитна заигравка с някои от популярните стрийминг платформи и хитови сериали, WWF отправя посланието, че изчезването на дивата природа не е кино. То се случва в нашия живот и всички ние участваме в него с ежедневните ни решения...