Динамичен пазар с голям обем сделки и затихване на големите ръстове в цените – такава картина на имотния пазар за 2023 година в България очерта в интервю за Радио Благоевград Полина Стойкова, изпълнителен директор на агенцията за недвижими имоти. „Визирам 2022 години, когато цените нарастваха с 20-30%. През миналата година този ръст затихна и вече влиза в рамките на 6% до 10% в големите градове“, посочи Полина Стойкова. Тя отбеляза, че това е много високо ниво в сравнение с тенденциите в Европа, където дори в някои страни отбелязаха и спад на цените. Според нея, голямата разлика се дължи на това, че в България лихвените проценти по жилищните кредити не нараснаха и не нарастват все още за разлика от Западна Европа и много страни по света. Според последните данни на Евростат за цените на имотите за 2023 в Европейския съюз, България е в абсолютния топ по възход на цените - трета позиция след Хърватия и Полша.
В момента средната цена на жилищата в столицата е около 1600 евро, което прави пазара балансиран и с много добра достъпност. „В Благоевград в последните 2-3 години ръстът на цените се забави. Благоевград беше един от най-скъпите областни градове след големите 6, но сега той е изпреварен от Враца, Плевен, Разград, Търговище, Шумен“, отбеляза Полина Стойкова и напомни, че имотният пазар е огледало на икономиката, икономическите процеси много бързо и пряко се пренасят в него. Тя обяви, че са насочили усилия към „събуждане“ на жилищния пазар в Югозапада, като предстои откриване на офис в Дупница.
В своята работа агенцията за недвижими имоти все по-активно прилага дигитални технологии и изкуствен интелект, което позволява на брокерите да се съсредоточат върху качеството на обслужване на клиентите.
„Смятам, че ще видим един по-спокоен и по-балансиран пазар през 2024 година“, прогнозира Полина Стойкова и посочи, че „ключово ще бъде развитието на въпроса с приемането ни в Шенген и най-вече в еврозоната“.
Интервюто с Полина Стойкова чуйте в звуковия файл.
На 21 ноември православната църква отбелязва празника Въведение Богородично, а в българския народен календар е отреден за Ден на християнското семейство. Ден, в който напомняме за важността на семейството като основна ценност, обединена около вярата, обичта и добротата. По повод днешния празник вече от няколко години екипът на детска градина..
В Деня на християнското семейство четвъртокласници от Трето основно училище „Димитър Талев“ гостуваха в ефира на Радио Благоевград . Възпитаниците на Николай Михов – преподавател по религия в учебното заведение, разказаха за историята на празника и посланията, които той носи. „Изключително лесно се преподава религия на малки деца, защото, за щастие,..
През последните години политическото говорене у нас става все по-неслушаемо, защото отдавна вече медийните аудитории и публиката го възприемат като демагогско, лъжливо, като послания, на които не може да се вярва. Това означава, че една от най-важните тенденции по отношение на говора на политиците е, че фактите и логиката са изместени от стила на..
На 20 ноември повече от 140 държави отбелязват 25-ия Световен ден на Географските информационни системи (ГИС). У нас националното събитие е международната конференция „Обединени в ГИС решенията създаваме по-добро бъдеще“, която дава възможност да се научи всичко най-ново от света на Географските информационни системи и тяхното приложение...
Хората забравихме какво е да се радваме на цветовете, защото самите ние станахме едни такива безцветни, апатични и навъсени. Защото все някой ни е крив пред погледа, защото вместо да се усмихнем на вятъра в косите ние се дразним, че ни се е развалила прическата. Ей такива работи, хлапе... Добре, че не ги разбираш. И ако утре или след време някой..
Планините в България издават албум всеки ден. Време е да подкрепим техните артисти. С това послание кампанията на WWF „Абонирай се за природата“ ни призовава да вдигнем за миг очи от виртуалния свят и да обърнем внимание на живата планета, която ни заобикаля. Нейните артисти нямат почивен ден, но въпреки това изпълненията им сякаш остават..
Природозащитната организация WWF България постави началото на своята кампания „Абонирай се за природата“. С любопитна заигравка с някои от популярните стрийминг платформи и хитови сериали, WWF отправя посланието, че изчезването на дивата природа не е кино. То се случва в нашия живот и всички ние участваме в него с ежедневните ни решения...