Асоциацията „Активни потребители“ организира първата по рода си в България Кампания за колективно пазаруване. Пилотната акция е за Колективно закупуване на климатици. Това е един модел, който в западноевропейските пазари започна да се практикува преди години. Инициативата се осъществява по проект, който се реализира в Кипър, Словения и Северна Македония, а вече стартира и в България.
„Идеята е, да съберем голям брой желаещи да си закупят климатик и след това да поискаме оферти за голяма група от доставчици на климатици. Ние, разбира се, ще поставим някои условия на тези доставчици, например климатиците да са с много високо качество, като ние сме изготвили един списък от изпитани лабораторно устройства. Имахме възможност да тестваме доста устройства, така че ние гарантираме на потребителите, че ще могат да си купят само високо качество климатици“, съобщи за Радио Благоевград Богомил Николов, изпълнителен директор на Асоциация „Активни потребители“.
Очакваната отстъпка от цената за голяма група купувачи от около 1000 кандидати например, е около 25 %, поне такъв е примерът в държавите, в които кампанията вече се случва. По-ниската цена е основният плюс за потребителите, които решат да участват в тази кампания. В нея могат да се включат само физически лица, като всеки, който желае може да се запише на сайта, упоменат на страницата на „Активни потребители“. Участието в регистрацията е безплатно и неангажиращо.
„Това означава, че първо събираме желаещи, после те ще получат една, две или три оферти от търговци и ако не им хареса офертата, няма да сключват договор. Ако им хареса, съответно ще могат да се възползват от тези по-добри условия, които очакваме от доставчиците. Всичко това трябва да продължи около три месеца, за съжаление не става толкова бързо, така че най-нетърпеливите трябва да проявят малко търпение. От друга страна, ние трябва да се научим да мислим сезонно“, допълни Богомил Николов.
Подробностите можете да чуете в интервюто на Биляна Славчева с Богомил Николов:
Баку - столицата на Азербайджан бе домакин на най-голямата годишна конференция за климатичните промени – КОП 29, в която участваха над 66 000 делегати от 200 държави . За втора поредна година България имаше собствен павилион и бе представена с официална делегация от 72-ма души, начело с президента Румен Радев. Определените дати за..
Милена Димитрова е авторитетен журналист, с редица престижни награди, в това число и международни, с научни интереси в областта на журналистиката, писател. В нейната професионална биография са още работа в европейски институции и в държавната администрация. В момента тя е част от екипа на вицепрезидента. Милена Димитрова е председател и на..
Община Трън планира поскъпване на таксата за битови отпадъци за 2025 година. Както и досега, ставката ще се определя пропорционално върху данъчната оценка на съответния деклариран имот, а увеличението, което предлага администрацията, е с 2 промила. Така таксата ще стане 7 промила. Според общинското ръководство, въпреки увеличението,..
На 22 ноември, по случай Деня на адвокатурата, адвокат Борис Харизанов от Петрич, член на Адвокатската колегия в Благоевград, гостува в ефира на Радио Благоевград. В разговора той подчерта ключовата роля на адвокатите в правосъдната система и значението на тяхната професия за обществото. "Днес е денят, в който всички ние, гражданите на страната, трябва..
На 21 ноември православната църква отбелязва празника Въведение Богородично, а в българския народен календар е отреден за Ден на християнското семейство. Ден, в който напомняме за важността на семейството като основна ценност, обединена около вярата, обичта и добротата. По повод днешния празник вече от няколко години екипът на детска градина..
В Деня на християнското семейство четвъртокласници от Трето основно училище „Димитър Талев“ гостуваха в ефира на Радио Благоевград . Възпитаниците на Николай Михов – преподавател по религия в учебното заведение, разказаха за историята на празника и посланията, които той носи. „Изключително лесно се преподава религия на малки деца, защото, за щастие,..
През последните години политическото говорене у нас става все по-неслушаемо, защото отдавна вече медийните аудитории и публиката го възприемат като демагогско, лъжливо, като послания, на които не може да се вярва. Това означава, че една от най-важните тенденции по отношение на говора на политиците е, че фактите и логиката са изместени от стила на..