Природозащитната организация WWF - България стартира своята първа двуфазова интегрирана кампания “Общ дом. Общо бъдеще”, която цели да обедини традиционната Коледна кампания и ежегодната кампания, посветена на Часа на Земята. Идеята е, чрез различни събития да се спомогне за изграждането на бъдеще, в което хората живеят в хармония с природата и нейните обитатели. Кампанията ще се проведе в периода между 13-и октомври 2022 г. и 22-ри април 2023 г. Един от медийните партньори е БНР – Радио Благоевград.
Послание на кампанията
Човечеството е загубило 68% от популациите на бозайници, птици, земноводни, влечуги и риби за по-малко от половин век. Учените предупреждават, че скоростта, с която експлоатираме Земята, надвишава способността ѝ на възстановяване. В резултат ¾ от земната повърхност, която не е покрита с лед, вече е значително променена, по-голямата част от океаните са замърсени, а 85% от площта на влажните зони е загубена. Дивите животни изчезват и е в наши ръце да променим това – да опазим нашия общ дом и да се погрижим за общото ни бъдеще.
Фази на кампанията
Първата фаза на кампанията ще се състои от две части:
1) запознаване с проблема, представяне на данни и поглед върху глобалния контекст (13.10.2022-07.11.2022);
2) фокус върху ситуацията у нас и усилията на WWF за опазването на дома на дивите животни в България (08.11.2022-07.01.2023).
Втората част на кампанията ще покрие периода, в който традиционно провеждаме кампанията за Часа на Земята (15.03.2023-22.04.2023).
Съдържание на кампанията
Първата фаза на кампанията ще стартира в средата на октомври с доклада „Жива планета“ (Living Planet Report) на WWF International, който се подготвя на всеки две години и съдържа актуална информация за състоянието, рисковете и заплахите пред дивата природа и биоразнообразието по света. През ноември ще продължим с темата за кафявата мечка в България и ще разкажем за интензивната работа на Спасителния мечешки отряд на WWF за превенцията на конфликта човек-мечка. През декември ще разкажем повече за дейността ни по опазването на старите гори у нас, залесяванията, които извършваме, както и за борбата ни с незаконната сеч, генерираща по последни данни скрити приходи от 150 млн. лв. всяка година.
Втората фаза на кампанията започва в средата на март с любопитни данни от нашите експерти ихтиолози за работата им по Дунав по опазването на критично застрашените есетри – оцелели през последните 200 млн. години, но на път да изчезнат днес. Долното течение на река Дунав пази последните им диви популации в Европа. Ще разкажем и за работата по други водоеми като река Искър и Драгоманското блато, както и за успехите по обявяване, поддържане и опазване на защитени територии у нас. В тази част от кампанията ще се акцентира върху Часа на Земята – най-мащабната международна инициатива, посветена на опазването на планетата, която през 2023 г. се пада на 25-и март и ще обедини хиляди градове от почти всички страни по света. Кампанията ще продължи до Деня на Земята (22.04.) с все още слабо познатата в България тема за престъпленията срещу дивата природа и работата на WWF за тяхното противодействие.
Защо WWF заслужава доверие?
През последните години WWF постигна редица значими успехи в различни направления на природозащитата: 1. Създадохме първия по рода си Доклад за престъпленията срещу дивата природа в България; 2. Улеснихме гражданите в подаването на сигнали за нарушения срещу дивата природа; 3. Спасителният мечешки отряд на WWF многократно се отзова на сигнали за проблемни мечки, работейки за разрешаване на конфликта между мечки и хора; 4. Зарибихме Дунав с над 70000 хиляди есетри; 5. Залесихме 2000 декара крайречни гори - площ, равняваща се на близо 5000 баскетболни игрища; 6. Опазихме от изсичане 109 000 хектара вековни гори; 7. Борим се все по-успешно с незаконната сеч в нашите гори; 8. Възстановихме влажните зони в Персина, в резултат на което там се завърнаха пеликани; 9. Спечелихме няколко ключови за опазването на Пирин дела. Голямата мисия на WWF е да спомогне за изграждането на бъдеще, в което хората живеят в хармония с природата и нейните обитатели. Уви, няма как да постигнем това сами и имаме нужда от широка разпознаваемост на проблемните казуси, както и от мащабна дарителска ангажираност.
Повече за кампанията вижте на wwf.bg/koleda.
Кампанията се реализира с безвъзмездната медийна подкрепа на: БНР-Благоевград, БНР-Бургас, БНР-Видин и др.
На 21 ноември православната църква отбелязва празника Въведение Богородично, а в българския народен календар е отреден за Ден на християнското семейство. Ден, в който напомняме за важността на семейството като основна ценност, обединена около вярата, обичта и добротата. По повод днешния празник вече от няколко години екипът на детска градина..
В Деня на християнското семейство четвъртокласници от Трето основно училище „Димитър Талев“ гостуваха в ефира на Радио Благоевград . Възпитаниците на Николай Михов – преподавател по религия в учебното заведение, разказаха за историята на празника и посланията, които той носи. „Изключително лесно се преподава религия на малки деца, защото, за щастие,..
През последните години политическото говорене у нас става все по-неслушаемо, защото отдавна вече медийните аудитории и публиката го възприемат като демагогско, лъжливо, като послания, на които не може да се вярва. Това означава, че една от най-важните тенденции по отношение на говора на политиците е, че фактите и логиката са изместени от стила на..
На 20 ноември повече от 140 държави отбелязват 25-ия Световен ден на Географските информационни системи (ГИС). У нас националното събитие е международната конференция „Обединени в ГИС решенията създаваме по-добро бъдеще“, която дава възможност да се научи всичко най-ново от света на Географските информационни системи и тяхното приложение...
Хората забравихме какво е да се радваме на цветовете, защото самите ние станахме едни такива безцветни, апатични и навъсени. Защото все някой ни е крив пред погледа, защото вместо да се усмихнем на вятъра в косите ние се дразним, че ни се е развалила прическата. Ей такива работи, хлапе... Добре, че не ги разбираш. И ако утре или след време някой..
Планините в България издават албум всеки ден. Време е да подкрепим техните артисти. С това послание кампанията на WWF „Абонирай се за природата“ ни призовава да вдигнем за миг очи от виртуалния свят и да обърнем внимание на живата планета, която ни заобикаля. Нейните артисти нямат почивен ден, но въпреки това изпълненията им сякаш остават..
Природозащитната организация WWF България постави началото на своята кампания „Абонирай се за природата“. С любопитна заигравка с някои от популярните стрийминг платформи и хитови сериали, WWF отправя посланието, че изчезването на дивата природа не е кино. То се случва в нашия живот и всички ние участваме в него с ежедневните ни решения...