Една от най-значимите промени в дигиталния свят през последните 20 години несъмнено е появата на онлайн платформите. Търсачките, социалните мрежи, онлайн магазините, магазините за приложения и уебсайтовете за сравняване на цени са неотменна част от съвременния живот. Избирайки да пазарува онлайн потребителят се лишава от възможността да се запознае с реалните качества на продукта – цвят, размер, материал. Тук идва и капанът на различните нелоялни търговски практики. Не е рядкост потребителите да станат жертва на нелоялни търговци, въпреки че нараства броя на потребителите, които знаят добре правата си и умеят да ги отстояват. За първото полугодие на тази година има увеличение с около 50% на постъпилите и обработени жалби в Комисията за защита на потребителите, спрямо същия период за миналата година“. Повече за нелоялните търговски практики от Димитър Маргаритов – председател на Комисията за защита на потребителите.
„Това са онези хипотези при които търговците или са въвели в заблуждение потребителите чрез невярна информация или са скрили такава информация, която би могла да повлияе на решението на дали да си купите точно това или не. Фалшиви стоки с недействителни сертификати за качество. Имахме случаи с търговец който беше заблуждавал клиента за състава на дрехите които предлага“, посочи Маргаритов.
Ако потребителят не е доволен от получената стока е в правото си да я върне в 14 дневен срок,чрез попълване на стандартен формуляр през сайта на търговеца, или чрез изпращане на електронно съобщение в свободен текст, което показва желанието на потребителя да се откаже от договора.Това е и една от причините потребителите да се обръщат към Комисията за защита на потребителите.
„Един от въпросите по който хората се обръщат към Комисията за защита на потребителите е когато са упражнили правото си да върнат стоката в 14 дневен срок. Те я връщат обратно и след това се срещат затруднения с изпращането на парите. Търговците разполагат също с един такъв 14 дневен срок в който трябва да възстановят парите на клиента“, посочи Маргаритов.
Потребители които имат въпроси и казуси с пазаруване, интернет измами, пътувания и почивки, могат да се обърнат за съдействие към Европейския потребителски център България, съобщи Десислава Антонова:
„Най-често казусите които идват при нас са за отменени полети, закъснели полети, загубен багаж, отказ за качване на борда. Имаме и много случаи с резервации в чужбина, които покрай коронавируса не могат да бъдат осъществени“, посочи Антонова.
По данни на Европейския потребителски център България, през тази година над 47% от онлайн потребителите пазаруват през интернет, като 88% от тях го правят от търговци в България, над 42% – от фирми в друга държава от ЕС, но има и малко над 1%, които не знаят къде точно се намира продавачът.
По данни на Европейската комисия един милион предприятия в ЕС продават стоки и услуги през онлайн платформи и повече от половината малки и средни предприятия, продаващи през тях, ги използват, за да достигнат клиенти в други държави.
Етнографската образователна програма „Шарената черга“ е най-новата инициатива на Музейната работилница към Историческия музей в Петрич. Тя ще продължи до 14 декември, като се провежда за първи път. Целта е, чрез различни занимания, децата да научат повече за облеклото на техните прабаби и прадядовци, както и за значението на българската шевица,..
„Самота“ и „Огън от спомени“ са новите песни на талантливия изпълнител Георги Костадинов. Те ще звучат в ефира на Радио Благоевград и ще радват меломаните. За младия изпълнител, който стана популярен с яркото си участие в телевизионен формат, музиката е любов и призвание. От петгодишна възраст тръгва по пътя на музиката – първо с пиано,..
Българският червен кръст стартира традиционната благотворителна кампания в подкрепа на Програма „Топъл обяд”. През учебната 2024/2025 г . 1600 деца в студените месеци ще получават всеки учебен ден безплатна топла храна в училище на територията на 20 области в страната. Това каза за Радио Благоевград Екатерина Борисова, координатор на..
От няколко години екипът на фондация „Ела и ти“ и общност от сърцати близо 500 доброволци правят възможна мисията – планината да бъде достъпна за трудноподвижни хора. Старт на тази кауза дава Гергана Дойчинова, основател на фондацията. Тя успява да приобщи много приятели, които помагат за изкачването до планински върхове на близо 120 хора..
Да бъде закупено развлекателно туристическо влакче с нулеви емисии, това гласуваха общинските съветници в Петрич. Основният фокус е да се осигури нова туристическа услуга на основните обекти от туристически интерес – античния град Хераклея Синтика, планината Кожух и църквата Св. Петка, и да се подобри цялостното туристическо преживяване. Предстои и..
Баку - столицата на Азербайджан бе домакин на най-голямата годишна конференция за климатичните промени – КОП 29, в която участваха над 66 000 делегати от 200 държави . За втора поредна година България имаше собствен павилион и бе представена с официална делегация от 72-ма души, начело с президента Румен Радев. Определените дати за..
Милена Димитрова е авторитетен журналист, с редица престижни награди, в това число и международни, с научни интереси в областта на журналистиката, писател. В нейната професионална биография са още работа в европейски институции и в държавната администрация. В момента тя е част от екипа на вицепрезидента. Милена Димитрова е председател и на..