От 24 април в редовна експлоатация са новите четири метростанции от третата линия на столичното метро – „Oвчa купeл”, „Мизия/Нoв бългaрcки унивeрcитeт”, „Oвчa купeл 2” и „Гoрнa бaня”. C пуcкaнeтo нa тeзи 4 км oт Линия 3 дължинaтa нa cтoличнoтo мeтрo cтaвa 52 км c 47 cтaнции.
При пocлeднaтa cтaнция нa трeтaтa линия в кв. „Гoрнa бaня” бe изгрaдeнa връзкa c нaциoнaлнaтa жп мрeжa и жп cпиркa. Пo тoзи нaчин ce cъздaдoхa уcлoвия зa удoбнa връзкa нa мeтрoтo c aвтoмoбилния и жeлeзoпътeн трaнcпoрт, a чрeз Линия 1 и 2 c въздушния, кoeтo щe дoвeдe дo oщe пo-eфeктивнoтo рaзвитиe нa интeрмoдaлнocттa при прeвoзa нa пътници. Нa интeрмoдaлнoтo cъoръжeниe щe cпирaт кoмпoзициитe, кoитo ce движaт пo нaпрaвлeниeтo Coфия-Пeрник-Рaдoмир.
В края на април заработи и открит буферен паркинг до последната метроспирка при околовръстния път с „Горна баня”. Освен буферните паркинги до метростанция „Горна баня” бе изграден и трети до метростанция „Мизия/Нов български университет“. Заедно с него общо местата за паркиране в квартала са почти 700. Те могат да се ползват и от пристигащите с автомобили от областите Благоевград и Кюстендил.
Мнения на жители и пътуващи по новите метролинии от кварталите „Овча купел“ и „Горна баня“ можете да чуете в репортажа.
Агенция „Пътна инфраструктура“ работи по проект за внедряване на интелигентини транспортни системи на АМ“Струма“, Лот 3.3 „Сандански- Кулата“. Целта е да се повиши пътната безопасност, като се спазват последните директиви на Европейския съюз в тази област. С въвеждането на високотехнологични компоненти и централизиран софтуер за мониторинг,..
До момента в България са изградени само няколко Интелигентните транспортни системи. Важно e постепенно да се инвестира в тяхното развитие и най-вече интегрирането на различните видове ИТС, в цялостни системи от национален мащаб. Това ще позволи да се използва значително по-ефективно Републиканската пътна мрежа и ще повиши многократно нивото на..
Преди три години завърши един от най-големите археологически обекти по така наречените спасителни проучвания по протежението на АМ “Струма“ до село Покровник. По решение на Министерство на културата, на комисиите от Регионалния инспекторат за културно наследство се пристъпи към запазване на културните ценности на място и към пренасяне на..
Двете тръби на тунел „Железница“ на автомагистрала „Струма“ са пробити. Тунелът е част от най-тежкия за строителство участък на автомагистрала „Струма“ – този през Кресненското дефиле. „Тунелът ще бъде най-дългият пътен тунел на територията на България. Дължината му е приблизително 2 км.“, каза инж. Борислав Стрински – ръководител на..
Тунелът „Железница“ е най-дългият пътен тунел, изграждан досега в нашата страна. Ще разполага с две отделни тръби за движение в посока, като дължината на всяка ще е около 2 км. Съоръжението ще бъде с всички необходими системи за енергоефективно осветление, вентилация, видеонаблюдение, пожароизвестяване, интелигентна..
ОП „Транспорт и транспортна инфраструктура“ Интернет сайт https://www.eufunds.bg/bg/optti YouTube https://www.youtube.com/channel/UCreJjfFNa29mi1KMP3pRdUw/featured Facebook https://www.facebook.com/Програма-Транспорт-397346481051386
АМ „Струма“ е мащабен проект на стойност около 380 млн. евро, който се изпълнява по ОП „Транспорт и транспортна инфраструктура“ 2014 - 2020 година на територията на Югозападна България. АМ „Струма“ е проект с изключително големи мащаби. В ход е строителството на най-големия пътен тунел в България. Това е тунел „Железница“ на..