ОП „Транспорт и транспортна инфраструктура“ е национален стратегически план за разходване на средства от европейските структурни и инвестиционни фондове, както и от съпътстващото национално съфинансиране.
Този план е за реализиране основно на стратегически проекти за развитие на транспортния сектор в страната. Оперативната програмата използва ресурси по линия на два европейски фонда – кохезионния фонд и европейския фонд за регионално развитие. Това каза Галина Василева – ръководител на управляващия орган на ОП „Транспорт и транспортна инфраструктура“. Тя подчерта, че стратегията на оперативната програма се основава на стратегия от документи и е изготвена на базата на нуждите, които са дефинирани в анализа на текущото състояние на транспортния сектор, какъвто анализ беше изготвен специално за целите на подготовка на самата програма.
Стратегията осигурява приемственост и логична последователност на инвестициите от предишния програмен период 2007 – 2013 година като по този начин се гарантира и завършване на направленията, в които вече е инвестирано.
Още за целите, заложени в програмата, за постигнатите резултати, принципите на разпределение на финансовите средства и изпълнението на по-мащабните проекти чуйте в интервюто на Боряна Кърпачева с Галина Василева – ръководител на управляващия орган на ОП „Транспорт и транспортна инфраструктура“.
Агенция „Пътна инфраструктура“ работи по проект за внедряване на интелигентини транспортни системи на АМ“Струма“, Лот 3.3 „Сандански- Кулата“. Целта е да се повиши пътната безопасност, като се спазват последните директиви на Европейския съюз в тази област. С въвеждането на високотехнологични компоненти и централизиран софтуер за мониторинг,..
До момента в България са изградени само няколко Интелигентните транспортни системи. Важно e постепенно да се инвестира в тяхното развитие и най-вече интегрирането на различните видове ИТС, в цялостни системи от национален мащаб. Това ще позволи да се използва значително по-ефективно Републиканската пътна мрежа и ще повиши многократно нивото на..
Преди три години завърши един от най-големите археологически обекти по така наречените спасителни проучвания по протежението на АМ “Струма“ до село Покровник. По решение на Министерство на културата, на комисиите от Регионалния инспекторат за културно наследство се пристъпи към запазване на културните ценности на място и към пренасяне на..
Двете тръби на тунел „Железница“ на автомагистрала „Струма“ са пробити. Тунелът е част от най-тежкия за строителство участък на автомагистрала „Струма“ – този през Кресненското дефиле. „Тунелът ще бъде най-дългият пътен тунел на територията на България. Дължината му е приблизително 2 км.“, каза инж. Борислав Стрински – ръководител на..
Тунелът „Железница“ е най-дългият пътен тунел, изграждан досега в нашата страна. Ще разполага с две отделни тръби за движение в посока, като дължината на всяка ще е около 2 км. Съоръжението ще бъде с всички необходими системи за енергоефективно осветление, вентилация, видеонаблюдение, пожароизвестяване, интелигентна..
ОП „Транспорт и транспортна инфраструктура“ Интернет сайт https://www.eufunds.bg/bg/optti YouTube https://www.youtube.com/channel/UCreJjfFNa29mi1KMP3pRdUw/featured Facebook https://www.facebook.com/Програма-Транспорт-397346481051386
АМ „Струма“ е мащабен проект на стойност около 380 млн. евро, който се изпълнява по ОП „Транспорт и транспортна инфраструктура“ 2014 - 2020 година на територията на Югозападна България. АМ „Струма“ е проект с изключително големи мащаби. В ход е строителството на най-големия пътен тунел в България. Това е тунел „Железница“ на..