След отварянето на моловете и големите търговски центрове, Комисията за защита на потребителите предприе масови проверки по отношение коректността на многобройните промоции, които предлагат търговците. В някои случаи, обявените намаления са дори над 80%.
Дали обаче, тези цифри са реални?
„Възможно е търговци да искат да пласират залежала стока, но това не трябва да е за сметка заблуда по отношение на потребителите, които ще я купят. Тук, случаят е по-особен, в сравнение с други кампании с промоции, които сме свикнали да наблюдаваме, тъй като в един не съвсем кратък период от време, тези центрове не работеха. Затова, коректността на намаленията, които те предлагат, трябва да бъде проверена“- коментира за Радио Благоевград Димитър Маргаритов, председател на Комисията за защита на потребителите.
През миналата седмица, експертите от Комисията са направили над 100 инспекции в 10 търговски центрове, тип мол, в 50 - 60 магазина. В тях са проверени както намаленията и промоциите, така и възможността, те да с всички изискуеми от Закона реквизити.
7 са установените нарушения
„Това, според мен означава, че намаленията в повечето случаи са били коректни, посланията са били поставени вярно и потребителите са имали съответната информация по надлежния ред. В тези няколко случая, в които сме установили проблеми, се касае за класическите нарушения в Раздела за намаления от Закона за защита на потребителите, като например – не е посочена старата и новата цена, неправилно изчисляване на процента намаление, като към процента намаление, който се е прилагал, се добавя нов процент и така, потребителят може да бъде заблуден“– уточни Маргаритов.
Съветите към потребителите
Потребителите трябва да четат добре етикетите. На тях трябва да е посочена старата и новата цена, като на старата цена, стоката трябва да е продавана реално, поне 30 дни, преди намалението. Тук, изключваме времето, по което магазинът е бил затворен, заради извънредните мерки. Това е една от уловките, които прилагат търговците. Освен това, може да бъде посочен и процентът намаление, като тази информация може да бъде поставена както на етикета на всяка стока, така и в непосредствена близост до стоките, за които важи промоцията.
Връщането на дадена стока е добра практика
Когато, един търговец се е ангажирал с тази добра практика, той няма възможност да се отметне от нея и ако го направи, това би било нарушение“ – коментира още Димитър Маргаритов.
Подробностите можете да чуете в интервюто на Биляна Славчева с Димитър Маргаритов:
Срещата между САЩ и Русия в Рияд беше „огромен успех за руската администрация“, коментира в предаването „Събития и личности“ евродепутатът от ГЕРБ/СДС и ЕНП Илия Лазаров. Според него Вашингтон на практика сам е предложил размразяване на отношенията, без Москва да полага сериозни усилия за това. „Предтекстът е, че трябва да се сложи край на войната,..
Бюджетът не е просто финансов документ и закон – той отразява приоритетите на управляващите и посоката, в която ще се развива държавата. Въпреки това, все още не виждаме ясно очертани политики и дългосрочна визия на кабинета "Желязков". Това коментира в предаването "Събития и личности" бившият депутат от „Продължаваме промяната – Демократична България“..
Проектът на Бюджет 2025 породи сериозни дебати относно неговото влияние върху социалната политика, икономиката и гражданските свободи. Политологът и бивш народен представител Калоян Методиев, анализира параметрите на бюджета и предупреди за тревожни тенденции в управлението на страната. Според него, България се намира в момент, в който се прави опит за..
Какви тайни крие древната тракийска цивилизация? Какво ни разкриват следите, оставени от този народ? На тези и много други въпроси отговаря новата книга „Траките – какво трябва да знаете?“, създадена от екип от изтъкнати български учени. В интервю за Радио Благоевград доц. д-р Тодор Чобанов, един от авторите на изданието, разказа за значението на..
България завърши успешно представянето си на международното специализирано изложение Lisbon Food Affair (LFA) - най-големият хранителен панаир в Португалия, който събра повече от 200 компании и над 500 бранда в направленията „Храни и напитки“, „Хорека“ и „Технологии“ в Лисабон. Събитието отбеляза три дни на интензивни търговски разговори и..
Вълна от съпричастност обедини дупничани. На призива за набиране на средства за лечението на Слави Керкенеков се отзовават екипа доброволци от сдружение "Близо до теб" в Дупница. Кампанията успява да отвори сърцата на стотици негови съграждани. За по-малко от три дни с благотворителната инициатива е събрана сумата от 17 000..
1892 – това е годината на основаването на Народния музей, като един от отделите му е именно Етнографския музей в България. А в ефира на Радио Благоевград –БНР директорът проф.д-р Владимир Пенчев предложи своеобразна екскурзия назад във времето, когато са положени усилията на видни историци, етнолози и етнографи за създаването на сегашния Институт..