"Студентите по проекта във Фаза 2 са по-малко заради COVID-19 и мерките. Информацията за проекта е публична, достатъчна и достъпна в интернет. Проектът е разработен изцяло в интерес на студентите. Могат да се включат всички действащи студенти - бакалаври и магистри, редовно и задочно обучение. Докторантите не могат да участват в този вид практика. Всеки студент може да бъде включен само един път в рамките на своето обучение за придобиване на всяка една от образователно-квалификационните степени по съответната специалност. Практическото обучение задължително трябва да съответства на изучаваната от тях специалност или професионално направление. Основните документи, които са необходими, са договор, който се генерира от платформата и декларация", каза още доц. д-р Блага Джорова. По думите й процедурата по кандидатстване не е тежка. "Оставили сме координати тук и сме на разположение за въпроси и консултации", допълни тя.
Студентите се регистрират на адрес https://praktiki.mon.bg/registration/students и попълват профила си в изградения в информационната система модул. Те самостоятелно кандидатстват за избрани от тях позиции, съответстващи на професионалното направление, в което се обучават. След одобрение от обучаващата организация, отново чрез информационната система, студентът потвърждава участието си в практическо обучение само за една позиция.
Общо 2200 са регистрираните обучаващи организации в цялата страна. Стотици са студентите, които са получили предложения за работа при работодателя, при когото са стажували. Това сочи справката на Кариерния център в Югозападния университет "Неофит Рилски" за Фаза 1 на проекта.
Цялото интервю на Елеонора Тахова с доц. д-р Блага Джорова чуйте в звуковия файл...
Промените в закона не дадоха резултати досега - това показват данните, изнесени от Института за пътна безопасност. Институтът извърши анкетно проучване за влиянието върху безопасното движение по пътищата при използването на технически средства. Анкетирани са 192-ма българи в Северозападна България. Според 86% от анкетираните основният фокус на..
Назад във времето, някъде в началото на 80-те години на миналия век, в епохата на късния социализъм, в град Кюстендил, в едно пространство наречено „СтайчЕто“ няколко приятели слушат чужди радиостанции. Там, в онези по-неприветливи времена за свободолюбивите младежи, докато слушат тайно забранените от официалните власти радио честоти, се..
Мащабна акция по събиране на хартия за рециклиране организираха днес ученици и учители от ПГИ „Иван Илиев“ в Благоевград. В инициативата се включиха и родители. Целта е младите хора да живеят отговорно, да рециклират, да съхраняват природата и да опазват околната среда. С това екосъбитие започват проявите, свързани с отбелязването на 75 години..
В света на приказките – на феи, вещици, метли и шапки, там ни пренасят екип от дългогодишни приятели, съидейници, художник и музикант - Мадлен и Моисей. Имало едно време…, така започва всяка история, като някъде по средата главните герои са осенени от гениална идея, от която, вместо да им поникнат крила, в този случай, се появяват летящи..
Хатидже Сирачка е на 46 години, майка на две деца и баба. Родом е от якорудското село Черна Места, но е учила в Белица, където среща и любовта, в лицето на своя съпруг и остава там със семейството си. Имала е собствен бизнес, после е работила като рецепционист, но писането винаги е било неразделна част от живота й. Така се стига и до издаването на..
Доброволци обединиха усилията си и обновиха емблематичната за Банско камбанария на църквата „Света Троица“. С доброволен труд и безвъзмездни дарения, само за три дни, те смениха вече разпадналите се керемиди на 30-метровата кула, които не са подменяни от 1994 година насам. Екипът от доброволци, воден от иконом Георги Касапинов, успешно..
Рекордни близо 300 хиляди сигнала за онлайн злоупотреби над деца е обработил Националният център за безопасен интернет за периода януари-септември 2024 г. „ За съжаление, основна част от сигналите са свързани със сексуална онлайн експлоатация и изнудване на деца. Имаме сигнали за финансови измами и на двете линии, които управляваме –..