В дните на епидемична обстановка пазарите у нас останаха отворени, при спазване на определени противоепидемични мерки. Това важи и за фермерските пазари, на които се предлага екологично произведена храна. Според част от анализаторите, заради коронавируса се появява нов клиент, който търси фермерски продукти – това е добра новина за българските малки производители. Дали е наистина така, попитахме д-р Стоилко Апостолов, председател на Фондация „Биоселена“, организатор на Фермерските пазари, които се провеждат всяка сряда пред Земеделското министерство в столицата, а от 22 януари и в петък.
„Знаете, че коронакризата се отрази на много бизнеси, за радост, храната не е в тази категория. Хранителните магазини продължиха да работят, но при Фермерските пазари ситуацията е малко по-различна, тъй като в София и в другите градове, нашите клиенти са най-вече хора, които живеят или работят в центъра на града. Не малка част от тях започнаха да работят от вкъщи и поради тази причина, потокът от клиенти намаля. Но, нямаме някакво основание да се оплакваме, напротив, смятам че това е бъдещето и всички, които залагат на по-малки, качествени, бутикови производства, трябва да си търсят мястото и клиентите през такива форми“ – коментира за Радио Благоевград д-р Апостолов.
Според него, две са негативните последствия от пандемията - забраната за дегустация на предлаганите хранителни продукти, както и отмяната на кулинарни събития в рамките на Фермерския пазар.
Най-търсени през този сезон са чайовете, меда, млечните продукти, виното, както и специфичните за даден регион месни продукти. Добрата новина е, че се появяват все нови и нови производители, както и нови продукти.
„Опитваме се да гарантираме и мисля, че се справяме успешно, че когато се каже, че доматите са от Петрич, ние сме отишли и сме проверили, че доматите са наистина от Петрич. Една трета от стоките са биопродукти, за които изискваме биосертификат. Освен това, правим вътрешен мониторинг, изследваме състава и качеството на предлаганите продукти, за да бъдем сигурни, какво се предлага на пазара. Така, увеличаваме доверието на потребителя, което е най-важното“ – допълни още д-р Апостолов.
Той смята, че все още не се е появил клиентът, който иска само и единствено фермерски продукти. В Европа има данни за увеличено търсене на биопродуктите в дните на пандемия. В България, все по-често се наблюдава „патриотичното пазаруване“, тоест, търсене на продукти родно производство.
„Бъдещето е на Фермерските пазари, защото това е някакъв шанс за българските производители, които произвеждат качествена и екологична храна, от която и много български семейства могат да живеят и да останат в тези български селски райони“ – категоричен е д-р Апостолов.
Подробностите можете да чуете в интервюто на Биляна Славчева със Стоилко Апостолов:
Срещата между САЩ и Русия в Рияд беше „огромен успех за руската администрация“, коментира в предаването „Събития и личности“ евродепутатът от ГЕРБ/СДС и ЕНП Илия Лазаров. Според него Вашингтон на практика сам е предложил размразяване на отношенията, без Москва да полага сериозни усилия за това. „Предтекстът е, че трябва да се сложи край на войната,..
Бюджетът не е просто финансов документ и закон – той отразява приоритетите на управляващите и посоката, в която ще се развива държавата. Въпреки това, все още не виждаме ясно очертани политики и дългосрочна визия на кабинета "Желязков". Това коментира в предаването "Събития и личности" бившият депутат от „Продължаваме промяната – Демократична България“..
Проектът на Бюджет 2025 породи сериозни дебати относно неговото влияние върху социалната политика, икономиката и гражданските свободи. Политологът и бивш народен представител Калоян Методиев, анализира параметрите на бюджета и предупреди за тревожни тенденции в управлението на страната. Според него, България се намира в момент, в който се прави опит за..
Какви тайни крие древната тракийска цивилизация? Какво ни разкриват следите, оставени от този народ? На тези и много други въпроси отговаря новата книга „Траките – какво трябва да знаете?“, създадена от екип от изтъкнати български учени. В интервю за Радио Благоевград доц. д-р Тодор Чобанов, един от авторите на изданието, разказа за значението на..
България завърши успешно представянето си на международното специализирано изложение Lisbon Food Affair (LFA) - най-големият хранителен панаир в Португалия, който събра повече от 200 компании и над 500 бранда в направленията „Храни и напитки“, „Хорека“ и „Технологии“ в Лисабон. Събитието отбеляза три дни на интензивни търговски разговори и..
Вълна от съпричастност обедини дупничани. На призива за набиране на средства за лечението на Слави Керкенеков се отзовават екипа доброволци от сдружение "Близо до теб" в Дупница. Кампанията успява да отвори сърцата на стотици негови съграждани. За по-малко от три дни с благотворителната инициатива е събрана сумата от 17 000..
1892 – това е годината на основаването на Народния музей, като един от отделите му е именно Етнографския музей в България. А в ефира на Радио Благоевград –БНР директорът проф.д-р Владимир Пенчев предложи своеобразна екскурзия назад във времето, когато са положени усилията на видни историци, етнолози и етнографи за създаването на сегашния Институт..