„Според статистиката, ако миналата година около 60% от българите са се възползвали от намаленията в Кампанията „Черен петък“, според проучване тази година, около 70% от родните потребители са склонни да си купят нещо от тази Кампания“ – съобщи за Радио Благоевград Димитър Маргаритов, председател на Комисията за защита на потребителите.
Според него, факт е и друга особеност, че през 2020 г. Кампанията стартира доста по-рано, в края на октомври месец и най-вероятно ще приключи след датата на голямото намаление, което тази година се пада на 27 ноември.
Очаква се повечето покупки да бъдат онлайн
Заради пандемията от COVID-19, се очаква тази година да има засилен интерес към онлайн пазаруването, затова и повече онлайн магазини вече стартираха кампании, свързани с „Черен петък“.
„Затова е възможно да има и повече нелоялни търговски практики, но ние вече сме стартирали проверките, като най-важното, за което следим, е дали намаленията ще са реални, дали в онлайн пространството ще има опити на търговците за хитруване и повишение на цените преди настъпването на определените промоционални периоди. Ние вече сме на терен и следим за нередностите“ – уточни Димитър Маргаритов.
Глобите за нелоялните търговци са „солени“
Председателят на Комисията за защита на потребителите припомни, че санкциите за нелоялни търговски практики са доста сериозни – при първо нарушение на търговеца се налага глоба до 30 хиляди лева, а при повторно – до 50 хиляди лева.
Три групи проблеми се очакват и тази година
Забавените доставки, привършването на наличностите и намаленията в много кратък срок, нереални намаления или обявяването на по-ниски цени само за някой стоки са част от проблемите, за които са сигнализирали през миналите години потребителите.
„Статистиката за миналата година сочи, че сме направили над 250 проверки в търговски обекти и около 65 проверки в електронна среда, при които бяха установени около 15 – 20 нарушения, свързани с този тип проблеми“ – коментира още Димитър Маргаритов.
Около 450 лева средно се очаква да похарчат българите тази година
Над милиард и половина лева са били похарчени от българските потребителите в Кампанията „Черен петък“ миналата година.
„Проучването тази година показва, че българите са склонни да похарчат средно около 450 лева по време на тази Кампания, което означава, че имат доверие, но не трябва да се допуска и предоверяването. Особено в онлайн пазаруването е много важно да сме проследили цените на стоките, които искаме да купим, за да сме сигурни, че намалението е действително. Това може се установи както с проследяване на цената в някакъв период от време, така и със съпоставка на дадена стока, която се продава в други магазини“ – допълни председателят на Комисията за защита на потребителите. Той припомни, че не е добре да се изкушаваме и да купуваме стоки, които не са ни необходими и че имаме 14 дневен срок, в който можем да върнем покупка от онлайн магазин.
Увеличава се потребителската ни култура
Маргаритов е категоричен, че потребителската култура на българина нараства, а при проблем, можем да сигнализираме както в онлайн платформата на Комисията за защита на потребителите, така и на горещите телефони, които вече са два.
Подробностите можете да чуете в интервюто на Биляна Славчева с Димитър Маргаритов:
Етнографската образователна програма „Шарената черга“ е най-новата инициатива на Музейната работилница към Историческия музей в Петрич. Тя ще продължи до 14 декември, като се провежда за първи път. Целта е, чрез различни занимания, децата да научат повече за облеклото на техните прабаби и прадядовци, както и за значението на българската шевица,..
„Самота“ и „Огън от спомени“ са новите песни на талантливия изпълнител Георги Костадинов. Те ще звучат в ефира на Радио Благоевград и ще радват меломаните. За младия изпълнител, който стана популярен с яркото си участие в телевизионен формат, музиката е любов и призвание. От петгодишна възраст тръгва по пътя на музиката – първо с пиано,..
Българският червен кръст стартира традиционната благотворителна кампания в подкрепа на Програма „Топъл обяд”. През учебната 2024/2025 г . 1600 деца в студените месеци ще получават всеки учебен ден безплатна топла храна в училище на територията на 20 области в страната. Това каза за Радио Благоевград Екатерина Борисова, координатор на..
От няколко години екипът на фондация „Ела и ти“ и общност от сърцати близо 500 доброволци правят възможна мисията – планината да бъде достъпна за трудноподвижни хора. Старт на тази кауза дава Гергана Дойчинова, основател на фондацията. Тя успява да приобщи много приятели, които помагат за изкачването до планински върхове на близо 120 хора..
Да бъде закупено развлекателно туристическо влакче с нулеви емисии, това гласуваха общинските съветници в Петрич. Основният фокус е да се осигури нова туристическа услуга на основните обекти от туристически интерес – античния град Хераклея Синтика, планината Кожух и църквата Св. Петка, и да се подобри цялостното туристическо преживяване. Предстои и..
Баку - столицата на Азербайджан бе домакин на най-голямата годишна конференция за климатичните промени – КОП 29, в която участваха над 66 000 делегати от 200 държави . За втора поредна година България имаше собствен павилион и бе представена с официална делегация от 72-ма души, начело с президента Румен Радев. Определените дати за..
Милена Димитрова е авторитетен журналист, с редица престижни награди, в това число и международни, с научни интереси в областта на журналистиката, писател. В нейната професионална биография са още работа в европейски институции и в държавната администрация. В момента тя е част от екипа на вицепрезидента. Милена Димитрова е председател и на..