Глобализираната световна икономика е изправена пред заплаха от пандемията на COVID-19. Всяка криза обаче е бизнес възможност. Именно коронакризата бе повод за развитието на онлайн предприемачеството, категоричен е Никола Илчев, дигитален предприемач:
„Кризата даде възможност на хората да прекарват много време пред своите мобилни устройства и компютри. И това беше едно от малкото неща, които те можеха да правят, размяната на стоки и услуги беше в онлайн пространството. Тази криза даде възможност на хората да преместят бизнеса си или да го стартират под някаква нова форма в дигиталното пространство“.
Стартирането на нов бизнес винаги крие рискове, независимо дали е по време на криза или не, допълва още Илчев:
„Истината е, че няма правилен и грешен момент да се стартира един бизнес. Ако ние се оставим на капана в това винаги да отлагаме, всъщност ние ще изградим навик единствено да отлагаме и няма да постигнем нищо в живота си. Човек не трябва да се притеснява от момента, в който е решил просто трябва да започне и да се напасне спрямо обстановката около себе си и ситуацията, в която се намира. Бизнес най-лесно се стартира, ако той решава някакъв проблем на потребителя.“
Младите българи са изключително адаптивни и креативни, споделя Никола Илчев, който е и създател на eCommerce Academy:
„В България има много млади хора, които са амбицирани, които искат да направят нещо и за себе си и за средата около себе си. Специфично за този млад предприемач, за когото говорим, е желанието му да работи със средата, с хората около себе си, да развива хората около себе си, за да може да бъде и той по-добър. Освен всичко друго в България се развива и така нареченото социално предприемачество, в което хората помагат на другите около себе си да постигнат някакви икономически резултати“.
И все пак в известна степен има смисъл да се търсят бизнес възможностите, създадени от кризи и бедствия. Проблемите са реални, както и търсенето на нови решения за тях. Необходими са истински предприемачи, които са смели, креативни, посветени на каузата си и готови да поемат рискове, за да измислят нови начини за отговор на предизвикателствата.
Срещата между САЩ и Русия в Рияд беше „огромен успех за руската администрация“, коментира в предаването „Събития и личности“ евродепутатът от ГЕРБ/СДС и ЕНП Илия Лазаров. Според него Вашингтон на практика сам е предложил размразяване на отношенията, без Москва да полага сериозни усилия за това. „Предтекстът е, че трябва да се сложи край на войната,..
Бюджетът не е просто финансов документ и закон – той отразява приоритетите на управляващите и посоката, в която ще се развива държавата. Въпреки това, все още не виждаме ясно очертани политики и дългосрочна визия на кабинета "Желязков". Това коментира в предаването "Събития и личности" бившият депутат от „Продължаваме промяната – Демократична България“..
Проектът на Бюджет 2025 породи сериозни дебати относно неговото влияние върху социалната политика, икономиката и гражданските свободи. Политологът и бивш народен представител Калоян Методиев, анализира параметрите на бюджета и предупреди за тревожни тенденции в управлението на страната. Според него, България се намира в момент, в който се прави опит за..
Какви тайни крие древната тракийска цивилизация? Какво ни разкриват следите, оставени от този народ? На тези и много други въпроси отговаря новата книга „Траките – какво трябва да знаете?“, създадена от екип от изтъкнати български учени. В интервю за Радио Благоевград доц. д-р Тодор Чобанов, един от авторите на изданието, разказа за значението на..
България завърши успешно представянето си на международното специализирано изложение Lisbon Food Affair (LFA) - най-големият хранителен панаир в Португалия, който събра повече от 200 компании и над 500 бранда в направленията „Храни и напитки“, „Хорека“ и „Технологии“ в Лисабон. Събитието отбеляза три дни на интензивни търговски разговори и..
Вълна от съпричастност обедини дупничани. На призива за набиране на средства за лечението на Слави Керкенеков се отзовават екипа доброволци от сдружение "Близо до теб" в Дупница. Кампанията успява да отвори сърцата на стотици негови съграждани. За по-малко от три дни с благотворителната инициатива е събрана сумата от 17 000..
1892 – това е годината на основаването на Народния музей, като един от отделите му е именно Етнографския музей в България. А в ефира на Радио Благоевград –БНР директорът проф.д-р Владимир Пенчев предложи своеобразна екскурзия назад във времето, когато са положени усилията на видни историци, етнолози и етнографи за създаването на сегашния Институт..