Факултетът по изкуствата към Югозападния университет "Неофит Рилски" организира конкурс за статия на тема "Коронавирус и медии". Най-добрите предложения ще осигурят на кандидат-студентите директен прием в специалност "Култура и медии".
През последните месеци основната тема в медиите е една – коронавирусът. Масовите медии, които в ерата на интернет по дефиниция трябва да ни предлагат огромно количество разнообразна информация, седмици наред са фокусирани единствено върху новия вирус, довел до рязък обрат във всекидневния начин на живот в целия свят – оказахме се затворници в домовете си, които, макар и въоръжени с привилегиите на интернет, сме принудени да живеем по нов начин. В тази необичайна ситуация някои изследователи заговориха за медийна пандемия.
Каква е ролята и значимостта на медиите днес? Как да разпознаем фалшивите новини? Къде е границата между истина и лъжа? Какви може да са ефектите от социалната дистанция върху начина, по който общуваме? Как би изглеждала коронавирусната пандемия, ако не разполагахме с интернет? Можем ли да разчитаме на досегашната си медийна грамотност, за да реагираме адекватно – между паниката и разумната превенция? Тези въпроси вече са от първостепенна важност не само за експертите в областта на медиите, но и за всички хора, независимо от възрастта и професията им.
Катедра "Културология" на ЮЗУ "Неофит Рилски" винаги е имала за цел да дава не само теоретични, но и практически умения на студентите си. Затова в ситуацията на пандемия, карантина и дистанционно обучение, екипът на Катедрата реши да покани кандидат-студентите да споделят своите размислите по темата за коронавируса и медиите, като напишат статия по темата. Авторите на най-добрите предложения ще получат възможност да бъдат студенти в специалност "Култура и медии" към Катедрата.
Статиите могат да се изпращат на имейл: silvia.petrova@swu.bg – до гл. ас. д-р Силвия Петрова или на Фейсбук страницата – > Специалност "Култура и медии"
Интервю на Силвия Домозетска с гл.ас.д-р Силвия Петрова можете да чуете в звуковия файл – >
На 21 ноември православната църква отбелязва празника Въведение Богородично, а в българския народен календар е отреден за Ден на християнското семейство. Ден, в който напомняме за важността на семейството като основна ценност, обединена около вярата, обичта и добротата. По повод днешния празник вече от няколко години екипът на детска градина..
В Деня на християнското семейство четвъртокласници от Трето основно училище „Димитър Талев“ гостуваха в ефира на Радио Благоевград . Възпитаниците на Николай Михов – преподавател по религия в учебното заведение, разказаха за историята на празника и посланията, които той носи. „Изключително лесно се преподава религия на малки деца, защото, за щастие,..
През последните години политическото говорене у нас става все по-неслушаемо, защото отдавна вече медийните аудитории и публиката го възприемат като демагогско, лъжливо, като послания, на които не може да се вярва. Това означава, че една от най-важните тенденции по отношение на говора на политиците е, че фактите и логиката са изместени от стила на..
На 20 ноември повече от 140 държави отбелязват 25-ия Световен ден на Географските информационни системи (ГИС). У нас националното събитие е международната конференция „Обединени в ГИС решенията създаваме по-добро бъдеще“, която дава възможност да се научи всичко най-ново от света на Географските информационни системи и тяхното приложение...
Хората забравихме какво е да се радваме на цветовете, защото самите ние станахме едни такива безцветни, апатични и навъсени. Защото все някой ни е крив пред погледа, защото вместо да се усмихнем на вятъра в косите ние се дразним, че ни се е развалила прическата. Ей такива работи, хлапе... Добре, че не ги разбираш. И ако утре или след време някой..
Планините в България издават албум всеки ден. Време е да подкрепим техните артисти. С това послание кампанията на WWF „Абонирай се за природата“ ни призовава да вдигнем за миг очи от виртуалния свят и да обърнем внимание на живата планета, която ни заобикаля. Нейните артисти нямат почивен ден, но въпреки това изпълненията им сякаш остават..
Природозащитната организация WWF България постави началото на своята кампания „Абонирай се за природата“. С любопитна заигравка с някои от популярните стрийминг платформи и хитови сериали, WWF отправя посланието, че изчезването на дивата природа не е кино. То се случва в нашия живот и всички ние участваме в него с ежедневните ни решения...