Размер на шрифта
Българско национално радио © 2025 Всички права са запазени

Внимавайте с търговските трикове по време на пандемията

Богомил Николов
Снимка: Радио Благоевград

Разпространението на вируса COVID-19, създава благоприятни условия за увеличаване на нелоялните търговски практики, особено свързани с предпазване и лечение на заболяването. Изкушени от възможности за бързи печалби, някои търговци рекламират и продават на потребителите продукти като защитни маски, дезинфектанти, хранителни добавки или хапчета, със съмнително качество или полезност– предупреждават от Асоциация „Активни потребители.

„Когато хората са поставени в необичайна ситуация, в случая комбинирана с осезаем страх, пазарът веднага се опитва да предостави това, което потребителите искат, а то е сигурност и защита. Естествено, на първо място трябва да посочим защитните средства, предпазните маски, дезинфектантите, също така и всякакъв вид лекарствени продукти или хранителни добавки, които водят до подкрепата на организма или защитата на имунитета“ – коментира за Радио Благоевград Богомил Николов, изпълнителен директор на Асоциация „Активни потребители“.

Той обърна специално внимание на увеличаващите се напоследък реклами на хранителни добавки, които „укрепват имунитета“, „ засилват организма“ или имат други подобни „чудодейни“ качества. 

„През последните дни гледах реклама на пробиотик, който укрепва имунитета, същия пробиотик, преди един месец не твърдеше подобно нещо. Виждаме, че рекламата се опитва да превърне желаното в действително. Затова, ние потребителите, трябва да развием едни здравословен скептицизъм и да не приемаме първосигнално всяко едно твърдение за вярно“ - уточни Богомил Николов.

Той припомни, че има голяма разлика между статута на лекарствата и на хранителните добавки.

Експертът коментира и някой често използване търговски трикове, които могат да ни подскажат, че дадената оферта може би е в някаква степен подвеждаща. Например, по отношение на цената, или че продуктът е чудодеен, или пък, че е наличен само днес и други подобни.

„Затова, не трябва да приемаме като чисто монета тези „бомбастични“ реклами. Златното правило винаги е било – ако нещо звучи прекалено добре, за да е вярно, най-вероятно не е. Това е водещият принципи срещу нелоялните практики“ – уточни още Богомил Николов.

Подробностите можете да чуете в интервюто на Биляна Славчева с Богомил Николов: 


БНР подкасти:



Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!
Вижте още

Малки журналисти на гости на Радио Благоевград

Кати, Мити, Петя, Калина и Никол, малките журналисти от школата по журналистика и медийно отразяване към Центъра за личностно и творческо развитие на децата в Благоевград бяха гости в предаването „Неделя у дома“, където разказаха какво е за тях журналистиката. „Мен ме влече телевизията, защото искам да ме видят всички. Целият свят“, сподели..

публикувано на 24.02.25 в 14:56

Музейна работилница „Баба Марта“ отваря врати в Петрич

Музейна работилница, посветена на Баба Марта, отваря врати от 24 до 27 февруари в красивата сграда на Историческия музей в Петрич. Инициативата се провежда за втора поредна година, очаква се интересът към нея да бъде още по-голям от миналогодишния, тъй като заложените дейности в работилницата ще бъдат надградени. „Ще посрещнем дечицата с..

публикувано на 24.02.25 в 10:23

Илия Лазаров: САЩ рискуват да се превърнат в ненадежден партньор

Срещата между САЩ и Русия в Рияд беше „огромен успех за руската администрация“, коментира в предаването „Събития и личности“ евродепутатът от ГЕРБ/СДС и ЕНП Илия Лазаров. Според него Вашингтон на практика сам е предложил размразяване на отношенията, без Москва да полага сериозни усилия за това. „Предтекстът е, че трябва да се сложи край на войната,..

публикувано на 21.02.25 в 12:08
Настимир Ананиев

Настимир Ананиев: Повишение на заплатите в МВР трябва да има, но срещу реформи, а не „на калпак“

Бюджетът не е просто финансов документ и закон – той отразява приоритетите на управляващите и посоката, в която ще се развива държавата. Въпреки това, все още не виждаме ясно очертани политики и дългосрочна визия на кабинета "Желязков". Това коментира в предаването "Събития и личности" бившият депутат от „Продължаваме промяната – Демократична България“..

публикувано на 21.02.25 в 11:52
Калоян Методиев

Калоян Методиев: Бюджет 2025 – антисоциален, антибизнес и антиграждански

Проектът на Бюджет 2025 породи сериозни дебати относно неговото влияние върху социалната политика, икономиката и гражданските свободи. Политологът и бивш народен представител Калоян Методиев, анализира параметрите на бюджета и предупреди за тревожни тенденции в управлението на страната. Според него, България се намира в момент, в който се прави опит за..

публикувано на 21.02.25 в 11:25
Доц. Тодор Чобанов

Траките – кои са били и какво трябва да знаем за тях?

Какви тайни крие древната тракийска цивилизация? Какво ни разкриват следите, оставени от този народ? На тези и много други въпроси отговаря новата книга „Траките – какво трябва да знаете?“, създадена от екип от изтъкнати български учени. В интервю за Радио Благоевград доц. д-р Тодор Чобанов, един от авторите на изданието, разказа за значението на..

публикувано на 21.02.25 в 10:57

Производители представиха българския вкус на изложение в Португалия

България завърши успешно представянето си на международното специализирано изложение Lisbon Food Affair (LFA) - най-големият  хранителен панаир в Португалия, който събра повече от 200 компании и над 500 бранда в направленията „Храни и напитки“, „Хорека“ и „Технологии“ в  Лисабон.  Събитието отбеляза три дни на интензивни търговски разговори и..

публикувано на 21.02.25 в 09:55