„Ние разполагаме с един превъзходен източник на пробиотици, какъвто е традиционната туршия, заедно с киселото мляко, разбира се. Големият въпрос е, че ценната туршия, която е най-полезна, заради многото полезни бактерии в нея, е всъщност тази, която се продава по най-опасните способи, защото, това обикновено става по пазари, в различни бидони, при малко по-рискови, от хигиенна гледна точка, условия. Затова, решихме да направим такъв тест, защото е много важно хората да знаят за полезните свойства на „живата туршия“ (суровата туршия) и да видим, дали това наистина е така. И за да сме наясно с темата, е много важно да правим разлика между всички онези стерилизирани и консервирани зеленчуци, които сме свикнали да наричаме туршия, но всъщност те нямат тези свойства. Това са тези продукти, които купуваме или произвеждаме в буркани“ – коментира за Радио Благоевград Богомил Николов, изпълнителен директор на Асоциация „Активни потребители“.
Той обясни, че „живата туршия“, най-често това е киселото зеле, което се произвежда през зимата в бидони и в други съдове. Това е полезната туршия, защото в нея има всички полезни бактерии. Останалите стерилизирани или затворени в буркани зеленчуци, произведени с добавена сол и оцет, не се изчакват да ферментират във времето, те са съвсем различен продукт, който няма тази полезна стойност.
Затова, трябва да внимаваме, когато купуваме туршия от търговските обекти, защото тя се продава в агресивна среда, където не винаги се спазват хигиенните изисквания.
„В крайна сметка, ние точно това установихме, от 12 проби, в 2 имаше коли форми – и двете са от бидон, и двете са при кисели краставички. Това замърсяване е най-често срещаното, когато хората не си мият ръцете, съдовете или зеленчуците. Също така, измерихме и полезните бактерии. От 12-те проби, в 4 имаше недостатъчно количество, което е признак за недостатъчна зрялост на продукта“ – уточни Богомил Николов. Той допълни, че в останалите продукти са установени полезни бактерии, затова този продукт – туршията, не трябва да изпада в забвение и да отиде в историята, защото бива конкуриран от най-различни стерилизирани продукти.
Подробностите можете да чуете в интервюто на Биляна Славчева С Богомил Николов:
На 21 ноември православната църква отбелязва празника Въведение Богородично, а в българския народен календар е отреден за Ден на християнското семейство. Ден, в който напомняме за важността на семейството като основна ценност, обединена около вярата, обичта и добротата. По повод днешния празник вече от няколко години екипът на детска градина..
В Деня на християнското семейство четвъртокласници от Трето основно училище „Димитър Талев“ гостуваха в ефира на Радио Благоевград . Възпитаниците на Николай Михов – преподавател по религия в учебното заведение, разказаха за историята на празника и посланията, които той носи. „Изключително лесно се преподава религия на малки деца, защото, за щастие,..
През последните години политическото говорене у нас става все по-неслушаемо, защото отдавна вече медийните аудитории и публиката го възприемат като демагогско, лъжливо, като послания, на които не може да се вярва. Това означава, че една от най-важните тенденции по отношение на говора на политиците е, че фактите и логиката са изместени от стила на..
На 20 ноември повече от 140 държави отбелязват 25-ия Световен ден на Географските информационни системи (ГИС). У нас националното събитие е международната конференция „Обединени в ГИС решенията създаваме по-добро бъдеще“, която дава възможност да се научи всичко най-ново от света на Географските информационни системи и тяхното приложение...
Хората забравихме какво е да се радваме на цветовете, защото самите ние станахме едни такива безцветни, апатични и навъсени. Защото все някой ни е крив пред погледа, защото вместо да се усмихнем на вятъра в косите ние се дразним, че ни се е развалила прическата. Ей такива работи, хлапе... Добре, че не ги разбираш. И ако утре или след време някой..
Планините в България издават албум всеки ден. Време е да подкрепим техните артисти. С това послание кампанията на WWF „Абонирай се за природата“ ни призовава да вдигнем за миг очи от виртуалния свят и да обърнем внимание на живата планета, която ни заобикаля. Нейните артисти нямат почивен ден, но въпреки това изпълненията им сякаш остават..
Природозащитната организация WWF България постави началото на своята кампания „Абонирай се за природата“. С любопитна заигравка с някои от популярните стрийминг платформи и хитови сериали, WWF отправя посланието, че изчезването на дивата природа не е кино. То се случва в нашия живот и всички ние участваме в него с ежедневните ни решения...