Размер на шрифта
Българско национално радио © 2024 Всички права са запазени

Започнаха прожекциите от Кралската опера "Ковънт Гардън" в България

Заедно със зрителите в 1 204 киносалона в 20 държави по света и ние – публиката в кината "Арена" в София, Варна, Велико Търново, Стара Загора и Плевен, имаме изключителната възможност да "влезем" в Кралската опера в Лондон "Ковънт Гардън" и да гледаме избрани спектакли от сезон 2014/2015.

На 19-и ноември гледах откриването на сезона на Кралския балет със спектакъл на балета „Манон” на знаменития хореограф Кенет Макмилън по повод 40-годишнината от създаването на тази великолепна творба. Можете ли да си представите, че класическо па де дьо може да ви просълзи? За ценителите на балетното изкуство, които не са имали щастието да познават досега творчеството на Макмилън, искам да споделя, че това е като живата връзка между шедьоврите на старите майстори и модерното изкуство. Гледайки „Манон” на Макмилън, очите и душата ми се напълниха с красота както на спектакъл на Мариус Петипа. В същото време бях искрено заинтригувана и трогната от спектакъла. Това беше истински вълнуващ танцов театър!

Тези ценители на балетното изкуство, които добре познават творчеството на Макмилън, също могат да ми завиждат! Не само защото изпълнението на Марианела Нунес като Манон, Федерико Бонели като Де Грийо и Рикардо Сервера като Леско, а и на цялата трупа на Кралския балет беше завладяващо! Преди спектакъла и в антракта заедно с прима балерината на Кралския балет Дарси Бусел се разхождахме из "Ковънт Гардън", запознавахме се със солистите и тяхното виждане за образа, който пресъздават, и имах възможността да чуя спомените на съпругата на великия хореограф Кенет Макмилън Дебора за създаването на „Манон”. Това е точно след като критиката го съсипва за предишната му творба „Анастасия” и той решава да бъде по-внимателен в разчупването на класиката. По това време беше като обсебен от фигурното пързаляне, разказа Дебора Макмилън. Всеизвестно е, че фигурното пързаляне черпи с пълни шепи от балета и това превръща този спорт в изкуство. Но ето че и балета може да се вдъхновява от фигурното пързаляне.

Споделих, че финалното па де дьо на Манон и Де Грийо ме просълзи. Много ярък спомен оставя и комичното па де дьо на пияния брат на Манон Леско и неговата любовница, па де дьо, което искрено разсмива и удивлява с остроумната хореография и великолепното изпълнение.

От директора на Кралския балет Кевин О’Хеър научих какви са акцентите в програмата на трупата през сезон 2014/2015. У нас в кината Арена в София, Варна, Велико Търново, Стара Загора и Плевен ще има прожекции на балетите „Алиса в страната на чудесата” на Кристофър Уилдън /11,14 и 15 февруари 2015/, „Лебедово езеро” на Мариус Петипа /22, 25 и 26 април/ и „Зле опазеното момиче” на Фредерик Аштън /17, 20 и 21 юни/.




Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!