Проблемът наистина е актуален. Той, всъщност, дава отговор и на един въпрос, който често ни измъчва - четат и пишат ли българските ученици? Отговорът очевидно е положителен - четат и пишат по не най-добрия начин и очевидно предизвикателството, пред което всички ние сме изправени, са модерните технологии, защото те четат и пишат преди всичко в социалните мрежи.
Ева Борисова от Асоциация "Родители" посочи:
Много работим с професор Боян Вълчев от Софийския университет, за да предизвикаме министерството за това да премести граматиката във високата възрастова група, тъй като от първи до четвърти клас това е прекалено абстрактно знание, за което децата не са готови.
Забавното лятно четене тази година стартира с национална кръгла маса за грамотността на българските деца. Форумът се фокусира върху най-наболелите проблеми, свързани с грамотността на децата, и намирането на начини за тяхното решаване. Кампанията се базира на реално измерими резултати от онлайн читателски дневник. Всяко дете попълва информация за книжките, които е прочело. Различни събития се провеждат в цялата страна за анонсиране и подкрепа на инициативата, а в края на кампанията се обявява победител, избран сред децата, прочели най-много книжки.