Българското национално радио за шеста поредна година е медията, в която българите имат най-голямо доверие. Това сочи годишният доклад за 2023 г. на Института за изследване на журналистиката "Ройтерс" към университета в Оксфорд (Digital News Report).
Най-голям дял от българите (59 %), се доверяват на новините на БНР, ссочат данните от изследването. Със същия резултат до Националното радио се нарежда и Българската национална телевизия, при която делът на недоверие е по-голям.
В класацията за достигане до публиката БНР се нарежда на 8-о място.
В класацията за достигане до публиката сайтът на БНР е на 12-о място, като достига до 11 % седмично и до 7 % поне 3 пъти седмично.
За 76% от българите основните източници на новини са онлайн, включително социалните медии.
Най-популярен сред българите остава Facebook (77% като цяло, 64% за новини), но се засилва популярността на Viber, Telegram и TikTok.
Хората в България все така не са склонни да плащат за онлайн новините, показва изследването.
Доверието в новините в България като цяло е спаднало до 28 % през изминалата година, показва доклада в частта му за България.
Българско национално радио © 2018. Всички права са запазени.