Конференция на тема: "Устойчивост и развитие на концертния бизнес в България" се проведе в НДК по инициатива на представителите на промоутърската организация "Сцена музика", в партньорство с "Музикаутор", Министерството на културата и Българското национално радио, като обществена медия и културна институция.
Дискусията постави фокус върху предизвикателствата пред организаторите на музикални събития, начините за справяне с тях, както и принципите за бъдещото развитие на сектора.
Модератор на първия панел на конференцията, наречен "Предизвикателства", беше генералният директор на БНР Милен Митев.
"Covid-19 беляза културния и туристическия сектор със сериозни предизвикателства. В началото на тази година се появи и още едно - войната в Украйна, която доведе и до друга буря - фалшивите новини. Нужна е истинска, точна и изчерпателна информация, включително и за България като място за туризъм и организиране на събития, което може да привлече повече хора", подчерта той.
"Като обществена медия, от една страна и като продуцент, създател и разпространител на музикално съдържание - от друга, смятам, че националното радио е и трябва да бъде силен партньор на бранша, на организаторите на събития и вече сме предприели първите стъпки в тази посока", коментира генералният директор на БНР.
По думите му, само ако бъдем единни в усилията си и си подаваме ръка, можем да се справим с предизвикателствата в концертния сектор.
"Успехът за един е успех за всички. Това ще подобри имиджът на страната ни като туристическа дестинация и по косвен път ще се отрази и на бизнеса", отбеляза още Милен Митев.
По време на конференцията Народното събрание, в лицето на Стоян Михалев, зам.-председател на Комисията по културата и медиите и Министерството на културата, в лицето на зам.- министъра Весела Кондакова, изразиха разбиране по проблемите на сектора и готовност за диалог.
Председателят на "Сцена музика" Мартин Стоянов отбеляза, че устойчивото и успешно развитие на концертния бизнес е предпоставка за създаването на качествен продукт, който организаторите на концерти да предоставят на публиката и това е свързано и с изграждането на позитивен имидж на България като културна дестинация.
"Културата на България е уникален ресурс, в който нашата дестинация се идентифицира и позиционира на световния туристически пазар. Затова и развитието на културния туризъм, във всичките му форми, е основен приоритет от самото създаване на Министерството на туризма", посочи на свой ред зам.-министърът на туризма Ирена Георгиева.
Според нея интересът към този вид туризъм се вижда и от статистиката на НСИ, която показва, че в годините преди пандемията са отчетени едногодишно по около 1100 концерта, с близо 500 000 посетители.
"След спад през 2020 г, през миналата 2021 г., с облекчаване на рестриктивните мерки, свързани с Covid-19, броят на концертите достигна до 791, а посещенията са 228 590. Статистиката показва, че при провеждането на концертните събития, ръст от средно 8% бележат нощувките в прилежащите места за настаняване", отчете още зам.-министърът на туризма.
Тя отбеляза, че фокусът им сега е насочен към фестивалите и събитията, като част от туристическия регистър, който ще бъде надграден.
Българско национално радио © 2018. Всички права са запазени.