Нашата събеседничка в предаването "Радиоприемница" Анета Рангелова - издател на списание за хранителна индустрия и търговия, заложи на мисълта за храната на Бърнард Шоу:
"Няма по-искрена любов от любовта към храната"
Анета Рангелова коментира, че възможностите за гурме в нашата страна вече са познати и хората имат по-големи финансови възможности за изискани храни. Това води и до по-старателно четене на етикетите. Опаковката е завършек на един продукт и съхранява неговото качество. Понякога обаче ефектната опаковка не отговаря на съдържанието и се налага консуматорите сами да стигат до истините за храната, дори и на принципа "проба-грешка". Крайният потребител все по-често проявява интерес към т.нар. кулинарни маршрути, които да посети през свободното си време. Това е гордост за екзотичния вкус.
Малките фирмени магазинчета, които забелязваме все по-често в нашата страна са бутиков пример за производство. Точно те са прекият път до производителя. Това вдъхва доверие и вкус от първа ръка. Анета Рангелова наблюдава завръщане към фирмените магазини с физиономия и концепция.
Анета Рангелова е категорична, че не трябва да се спекулира с информацията за хранителните продукти и потребителите не трябва да бъдат подвеждани. Необходимо е откровено да се говори за проблемите, защото потребителите се учат как да избират храните си. В повечето случаи това става чрез личен опит, който се използва като средство за доказване качеството на хранителните продукти.
Рангелова прогнозира, че динамичното развитие на онлайн търговията ще расте в годините напред. Все повече ще се извършват доставки през интернет. Търговията има нужда от ноу-хау, тъй като се променя тенденцията - огромните мастодонти да стоят и чакат своите клиенти в магазините.
Чуйте повече по темата.
Българско национално радио © 2018. Всички права са запазени.