Eмисия новини
от часа
Размер на шрифта
Българско национално радио © 2024 Всички права са запазени

Проф. Христо Кафтанджиев - ръководител на Катедрата по масови комуникации в СУ "Св. Климент Охридски"

Всяка комуникация със социален елемент е печеливша

Снимка: Радио София

През последните десетилетия различните рекламни послания достигат до нас чрез различни медийни канали. За целта, все по-креативно се използват и социалните мрежи. Помага или пречи обаче, изкуственият интелект в изработката на реклами?

Според проф. Христо Кафтанджиев от Факултета по журналистика на Софийския университет и ръководител на Катедрата по масови комуникации, изкуственият интелект спестява доста усилия.

„Креативните хора няма да останат без работа, просто ще намерят други места, на които биха могли да се реализират. Това е както е било навремето преминаването от занаятчийство към машинно производство. Хората не са загинали като са минали на машинно производство. Така че изкуственият интелект ни спестява доста усилия. Ако хората, които са го създавали са добронамерени и креативни, той също е така добронамерен и креативен“, каза пред Радио София проф. Кафтанджиев.

По думите му, изкуственият интелект „изяжда“ много места в рекламния бизнес, но и не само. Според него „добрата комуникация ни въздейства на емоционално, не на рационално ниво“.

„Вярно е, че рекламата манипулира. Ако сме манипулатори ние самите като рекламисти, естествено правим неприятна рекламна комуникация, но имайте предвид, че по същия начин не по-малко манипулират всеки един от нас“, смята проф. Христо Кафтанджиев.

Според него хубавото в създаването на реклами чрез изкуствен интелект е, че той може да генерира безкрайно количество комуникация, което спестява човешки труд, който може да бъде насочен в друга посока.

„Това, което преподавам на студентите непрекъснато е, че всяка една комуникация, не само рекламна, не трябва да бъде правена от хейтъри. Всяка една комуникация, която е правена от нормален човек със социално мислене, е печеливша. Покрай социалните мрежи започват да се усещат и вкарват силни социални елементи“, казва проф. Христо Кафтанджиев.

По публикацията работи: Полина Начева
Новините на БНР – във Facebook, Instagram, Viber, YouTube и Telegram.


Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!

Горещи теми

Войната в Украйна