Eмисия новини
от 18.00 часа
Размер на шрифта
Българско национално радио © 2024 Всички права са запазени

Никола Тулечки: Кампанията в социалните медии е отрицателна, очерня противника

| Интервю
Снимка: БТА

Усилване на кампанията в социалните мрежи – това очаква Никола Тулечки от "Данни за добро".

Политическата кампания там никога не е спирала, уточни той.

Тулечки поясни, че фен групи могат да се формират чрез произвеждане на органично съдържание, най-често негативно спрямо опонента.

"Най-често кампанията в социалните медии е отрицателна, там се очерня противникът."

Друг механизъм е функциониращи вече около определени каузи групи и общности да се пренасочват към други, посочи експертът.

Никола Тулечки

Извън официалната, платена реклама, има и скрита политическа реклама, за която се плаща на създатели на съдържание, отбеляза Никола Тулечки на старта на предизборната кампания за вота 2 в 1.

Там се образуват общности на хора, ангажирани с някоя кауза и формирането на т.нар. ехостаи се използва "за бутане на политическо съдържание".

Сайтовете гъби пък изглеждат като новинарски, имат странни имена, предлагат нещо като новини и има стотици такива сайтове. По време на кампания от тях може да се очаква тенденциозно политическо отразяване на определени теми – например колко лоша е Зелената сделка, коментира още Никола Тулечки в предаването "Хоризонт до обед".

"Опасното е, че много хора се мислят, че това е легитимна журналистика. Това е вид маркетинг и пропаганда."

У нас имаме перфектен микс от недоверие към институциите и неадекватно образование, което прави обществото много уязвимо за информационно влияние, каза в заключение той.

Цялото интервю слушайте в звуковия файл. 

По публикацията работи: Яна Боянова
Новините на БНР – във Facebook, Instagram, Viber, YouTube и Telegram.


Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!

Горещи теми

Войната в Украйна