Eмисия новини
от 21.00 часа
Размер на шрифта
Българско национално радио © 2024 Всички права са запазени

Великолепно начало на "Опера в киното"

Мадам Бътерфлай
Снимка: Bregenzer Festspiele


С удоволствие се връщам към скъпите музикални спомени от миналото лято, когато имах щастието да присъствам на два изключително красиви спектакъла от юбилейното стотно издание на оперния фестивал на Арена ди Верона. Гледах продукцията на Уго де Ана на “Тоска“ и възстановка на продукцията на Франко Дзефирели на “Мадам Бътерфлай“. Разбира се, не е лесно и е скъпо да се организира културен туризъм в чужбина с посещение на оперен спектакъл, затова още повече се радвам, когато ни се дава възможността чрез преки излъчвания или прожекции на филмирани спектакли да следим европейския и световния културен живот в областта на музикално-сценичните изкуства. Такива бяха прожекциите от Метрополитън. Такива са прожекциите от Кралската опера в Лондон “Ковънт Гардън“, които продължават да се излъчват в Кината Арена. Ето че вече започна и първият сезон на “Опера в киното“ в Синема Сити. В новата поредица, която ви представихме в разговор с г-н Ами Елла от компанията организатор, гледаме някои от най-новите продукции на оперния фестивал в Брегенц и на Арена ди Верона.

Първата продукция в поредицата “Опера в киното“ беше на “Мадам Бътерфлай“ от Пучини от миналогодишното издание на оперния фестивал на брега на Боденското езеро. Изключителна красота! Завладяващо изпълнение! Отличен запис! Това бих могла да обобщя в три изречения. Без да правя подробна рецензия само ще добавя, че за мен този спектакъл на германския режисьор от унгарски произход Андреас Хомоки е образец за оперна режисура, която е вярна към оригинала и в същото време извежда ярко вечните, общочовешките послания, които вълнуват силно винаги и навсякъде по света. Всеки такъв, силен спектакъл на “Мадам Бътерфлай“ ме просълзява от състрадание към Чо Чо Сан. Всеки такъв, силен спектакъл на “Мадам Бътерфлай“ ме изпълва с гняв към Пинкертон. Така беше на Арена ди Верона, така се чувствах и в салона на Синема Сити. Узбекистанският сопран Барно Исматулаева е великолепна в ролята на Чо Чо Сан, но й партньорите й са равностойни. Изключително красива сценография и много умело боравене с пространството, което представлява конструкция на брега на Боденското езеро. Струва си, абсолютно, проследяването на тези прожекции, които на цената на един билет за кино ни пренасят на последните издания на най-престижните европейски оперни фестивали!

В звуковия файл чуйте още зрителски впечатления.

Следващите прожекции от поредицата “Опера в киното“ ще бъдат на 20-и, на 24-и април и на 8-и май, когато ще гледаме операта “Травиата“ от Верди с българската оперна дива Соня Йончева в ролята на Виолета в продукция на Арена ди Верона.

Цялата програма вижте тук.


Новините на БНР – във Facebook, Instagram, Viber, YouTube и Telegram.


Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!

Горещи теми

Войната в Украйна

Най-четени